صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق

نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق، توسط مرکز تحقیقات و نوآوری مد و لباس در حوزه هوش مصنوعی در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از صدا وسیما، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق به همت ستاد توسعه فناوری فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.

 

 سید میریوسف حسینی، پژوهشگر مرکز تحقیقات و نوآوری مد و لباس در حوزه هوش مصنوعی که از سخنرانان نشست‌های تخصصی دومین روز رویداد بود طی سخنرانی خود درصفحه «کاربرد هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک» به چهار طرح فعال در حوزه هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک اشاره کرد.

وی، پرو آنلاین( تن آزمایی) را نخستین طرح برشمرد که نمونه مشابه آن در امارات و فرانسه هم وجود دارد و در خصوص آن گفت: در طرح  اندازه نمایی آنلاین، افراد می‌توانند بدون پوشیدن لباس، آن را به صورت سه بعدی بر تن خود پرو کنند.

حسینی ادامه داد: این نوع از پرو، به صورت نامحدود، از راه نزدیک و از راه دور امکانپذیر است.

وی، ارائه تصویر دیجیتال از جنس، نوع و رنگ پارچه را به عنوان طرح دوم معرفی کرد و گفت: در این طرح افراد می‌توانند مدل لباس اعم از نوع یقه، آستین و ... رنگ و حتی جنس را انتخاب و خروجی آن را روی لباس و حتی در حوزه طراحی داخلی روی پرده، مبل و ... ببینند.

حسینی ادامه داد: این طرح همچنین از امکان دیگری برخوردار است و آن ارائه پیشنهاد به فرد متقاضی است؛ بدین معنا که فرد، نیاز و علاقه مندی خود را طرح می‌کند و هوش مصنوعی تا ۱۰۰ حالت را با توجه نیازمندی او پیشنهاد می‌کند.

وی تاکید کرد که این طرح برای اولین بار در جهان توسط مرکز تحقیقات و نوآوری مد و لباس در حوزه هوش مصنوعی در حال رقم خوردن است.

حسینی، طرح  سوم را تشخیص خوردگی و زدگی روی پارچه و نخ عنوان کرد و افزود: این طرح برای محصولاتی که در حال تولید هستند بسیار کاربرد دارد و به تولید کنندگان کمک می‌کند تا در لحظه، محصولات دچار زدگی را کشف و جدا کنند.

وی در پایان در خصوص طرح  بعدی که به بحث کنترل موجودی و مدیریت آنلاین شعبه‌های مختلف یک تولیدی اختصاص دارد، اظهار داشت: در این طرح، تولید کننده در لحظه می‌تواند به موجودی یک محصول، اقبال یا نبودن اقبال مشتریان به یک محصول خاص و اطلاعات مهم دیگری که یک تولیدکننده به آن نیاز دارد، دست یابد و مزیت این پروژه در این است که این اطلاعات در لحظه و در قالب نمودار قابل دسترسی است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۱۸۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۶     ساعت: ۱۶ : ۱۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
  • ١٣ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 21 2024