صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

وعده عضو شورا درباره سرویس مدارس

جعفر تشکری هاشمی وعده داد: مشکل سرویس مدارس تا ۲ هفته آینده حل شود.

به گزارش جهانی پرس ازصدا و سیما ، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: درباره سرویس مدارس هرسال بر اساس آیین‌نامه اجرایی که در سال ۱۳۸۷ درهیئت دولت تصویب شده بود، عمل می‌شد و سال ۹۷ نیز بر همین اساس دستورالعملی را وزارت کشور ابلاغ کرد و بر همان محور عمل شد.

جعفر تشکری هاشمی  افزود: امسال پس از اینکه مدارس ثبت‌نام کردند و شورای شهر تهران نیز نرخ جدید را تصویب کرد در ۱۴ شهریور هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی جدید را مصوب و در تبصره ماده ۳۸ اعلام کرد درصورت عملی نبودن، آیین‌نامه جدید اجرایی نشود و همین باعث اختلاف نظر شد، زیرا برخی اعتقاد داشتند دستورالعمل جدید قابلیت اجرا دارد و برخی دیگر آن را قابل اجرا نمی‌دانستند که همین موضوع، آشفتگی‌هایی را به دنبال داشت.

عضو شورای شهر تهران گفت: در نهایت مقرر شد به ناچار بر اساس دستور العمل سابق عمل شود، زیرا مدارس قرارداد‌ها را منعقد کرده‌اند، درحالیکه دستورالعمل جدید تأکید دارد که خانواده‌ها باید با شرکت‌ها قرارداد منعقد کنند، بنابراین براساس دستورالعمل سابق عمل می‌شود.

جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه موضوع کمبود سرویس مطرح نیست، افزود: با توجه به تورم بالا، تغییرات قیمت به اندازه‌ای زیاد بود که رانندگان اعلام کردند برای آن‌ها به صرفه نیست که با این نرخ فعالیت کنند و حاضر نشدند که قرارداد امضاء کنند.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه نرخ مصوب شورا برای رانندگان پذیرفتنی نبود، اما این موضوع را به صورت رسمی اعلام نکردند، گفت: البته موضوع به این اندازه که مطرح می‌شود جدی نیست و مدارس به شیوه‌های دیگری مشکل را رفع کردند و قیمت را اندکی درمقایسه با نرخ مصوب افزایش دادند تا برای رانندگان نیز به صرفه باشد و سرویس تأمین شود؛ فقط سه تا چهار مدرسه باقی مانده که ظرف یک یا دو هفته آینده مشکل سرویس این مدارس نیز رفع می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: مقرر شده که سازمان تعزیرات حکومتی بر نظارت به شهریه و همچنین نرخ سرویس مدارس ورود و با تخلفات برخورد قانونی کند

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۲۰۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۷     ساعت: ۱۰ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
  • ١٣ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 21 2024