صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
تولید محصولات مشترک دو کشور در دستور کار است

هدف‌گذاری افزایش تبادلات تجاری ایران و ارمنستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای توافقات میان ایران و ارمنستان، سطح تبادلات تجاری دو کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در دیدار با «نارک مکرتچیان» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان و هیئت همراه با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: دیدگاه اعتقادی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص مبتنی بر حمایت از مظلوم و اجرای عدالت است.
 
مرتضوی با تأکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی ارمنستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه مخالف است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های اقتصادی افزود: برای اعزام نیروی کار، تأسیس مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، اشتراک‌گذاری تجربیات در حوزه معلولان و آسیب‌دیدگان جنگی آمادگی لازم وجود دارد.
 
وی گفت: اعزام مربی به ارمنستان برای آموزش و مهارت‌آموزی نیز بستر گسترش همکاری‌های دوجانبه را فراهم می‌کند.
 
مرتضوی بیان کرد: در موضوع اشتغال و توانمندسازی نیز همکاران ما آمادگی دارند کمک‌های مشورتی لازم را ارائه دهند.
 
وزیر کار تأکید کرد: برای افزایش سطح تبادلات تجاری دو کشور نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری هستیم.
 
وی با تشریح توانمندی‌های اقتصادی زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرفیت‌های بالایی برای توسعه تجارت و بازرگانی با جمهوری ارمنستان داریم.
 
مرتضوی به هدف‌گذاری صادرات محصولات استراتژیک در حوزه‌های پتروشیمی، دارویی و ماشین‌آلات صنعتی اشاره کرد و افزود: تقویت نمایشگاه دائمی جمهوری اسلامی ایران و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی می‌تواند مسیر توسعه تبادلات تجاری و همکاری فعالان بخش خصوصی دو کشور را تسهیل کند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید محصولات مشترک نیز می‌تواند نقش‌آفرینی مثبتی در این همکاری‌ها داشته باشد.
 
«نارک مکرتچیان» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان نیز با تقدیر از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران از هیئت ارمنستانی، گفت: همکاری دو کشور در حوزه کار و حمایت از مسائل اجتماعی اهمیت بسیار دارد.
 
وی افزود: جامعه ارمنی قدردان تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حفظ تمامیت ارضی ارمنستان هستند.
 
مکرتچیان با تأکید بر این‌که در شرایط کنونی، جمهوری اسلامی ایران یک دوست قابل اعتماد است، بیان کرد: مسیرهای گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های دوجانبه وجود دارد و این می‌تواند به رشد تبادلات تجاری دو کشور منجر شود.
 
وزیر کار ارمنستان با بیان این‌که تمام پیگیری‌های لازم برای توسعه همکاری‌های میان ایران و ارمنستان را انجام خواهیم داد، گفت: در بازدیدهای انجام شده هیئت ارمنستانی برای تولید محصول مشترک دارویی به توافق رسیدیم.
 
گفتنی‌است، نارک مکرتچیان با هدف توسعه همکاری‌های مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته وارد تهران شد.
 
گفت‌وگو‌های دوجانبه، تبادل‌نظر در مورد مسائل اعزام نیروی کار ماهر، تبادل تجربیات مهارت‌آموزی و ... از مهم‌ترین محور‌های سفر وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان به ایران است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۴۳۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۹     ساعت: ۲۰ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024