صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
با حضور قائم مقام کمیته امداد انجام شد؛

برگزاری آیین نکوداشت خیران و اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به مددجویان استان کرمانشاه

آیین نکوداشت خیران و اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به مددجویان استان کرمانشاه با حضور قائم مقام کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، همزمان با هفته بسیج، آیین نکوداشت خیران استان کرمانشاه و اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد با حضور جعفر صباغیان، قائم مقام کمیته امداد و سردار حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برگزار شد.

قائم‌مقام کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه موسسات خیریه بدون منت و چشم‌داشت در حال کمک‌رسانی به مردم نیازمند هستند، اظهار کرد: این موسسات خیریه و افراد نیکوکار، بازوان پرتوان کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی محسوب می‌شوند که برای کمک به نیازمندان و فقرا به صورت کاملا خودجوش و مردمی فعالیت دارند.

صباغیان با اشاره به جایگاه رفیع خیر و احسان در دین مبین اسلام، افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هرجا مردم احساس کردند کاری در زمینه امور خیر و نیکی در جریان است، هیچ ابایی نداشته و پای کار آمدند که نمونه بارز آن طرح اکرام ایتام است.

وی با بیان اینکه راهبرد و سیاست کلی کمیته امداد، مردمی‌سازی امر خیر و احسان است، یادآور شد: بخش زیادی از کارهای تصدی‌گری کمیته امداد قابل واگذاری به مردم، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه است.

قائم‌مقام کمیته امداد با اشاره به بحث اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد، بیان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، این نهاد، توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان با حفظ کرمت انسانی را سرلوحه امور خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهم در بحث توانمندسازی مددجویان، اشتغال است، افزود: کمیته امداد تلاش کرده است زمینه خودکفایی و اشتغال مددجویان را با استفاده از مشوق‌های لازم به گونه‌ای فراهم کند که خود مددجویان به این سمت حرکت کنند.

سردار حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران نیز در این مراسم که با حضور زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد برگزار شد، گفت: برای ترویج ازدواج آسان در بین جوانان و تامین جهیزیه، با کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان کارهایی را انجام‌ داده یا در دست اجرا داریم که هدف اصلی آنها ترویج ازدواج آسان در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه همه جهیزیه‌های توزیع شده از تولید داخل و اجناس ایرانی تهیه شده است، اضافه کرد: وظیفه می‌دانیم در کنار ماموریت اصلی و اساسی، در بحث محرومیت‌زدایی نیز خدمت کنیم.

دبیر قرارگاه سازندگی سپاه اظهار کرد: پیش‌بینی شده است ملزومات اساسی زندگی بین زنان سرپرست خانوار نیز توزیع شود حتی اگر این افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز نباشند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۷۰۴۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۴     ساعت: ۱۲ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024