صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تذکر عضو شورا به سازمان محیط زیست

مهدی پیرهادی گفت: سازمان محیط زیست به کم‌تر از ده درصد از وظایف قانونی خود در مقابله با آلودگی هوا عمل کرده است.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما ، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درصد و نود و هفتمین جلسه شورا با انتقاد از آلودگی هوای تهران گفت: قانون هوای پاک سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس رسید و ابلاغ شده است و دیوان محاسبات کشور گزارش حسابرسی زیست محیطی نحوه اجرای قانون هوای پاک را تهیه کرده است.

مهدی پیرهادی با تأکید بر اینکه در سال ۱۳۹۸ راهکار‌های مدون با نظر همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آلودگی هوا تهیه و ارائه شده بود، افزود: سازمان محیط زیست متولی اجرای ۶۰ ماده قانونی بوده که کمتر از ۱۰ درصد از آن محقق شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز و دیگر سوخت‌ها مطابق استاندارد ملی نیستند و از ۱۶ نیروگاه کشور ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند و اگر کسی اعتراضی دارد می‌تواند به کمیسیون مراجعه کند.

مهدی پیرهادی افزود: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۱.۳ میلیارد برای آسیب‌های جسمی به شهروندان ناشی از آلودگی هوا در کشور هزینه شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا تأکید کرد: در جلسه روز گذشته استانداری تهران، نماینده پخش و پالایش اعلام کرد که ۲ نیروگاه از مازوت استفاده می‌کنند؛ شاید در دولت‌های قبل نیز به این موضوع بسیار کمتر توجه شده‌است، اما باید در این دوره موضوع جدی پیگیری و حل شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۷۲۱۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۲     ساعت: ۱۱ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024