صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
بختیار خلج در همایش «گفتمان مقاومت و نظام تربیتی خانواده»:

کانون و محور شکل گیری گفتمان مقاومت، خانواده است

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: کانون و محور شکل گیری گفتمان مقاومت، خانواده است.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «نرجس بختیار خلج» در همایش «گفتمان مقاومت و نظام تربیتی خانواده» یادآور شد: گفتمان و محور مقاومت، سپری در مقابل هجمه به بدنه امت اسلام، فرهنگ امت اسلامی و ارزش های نورانی اسلام است.
 
وی افزود: امروز بروز و ظهور گسترش فرهنگ مقاومت در خانواده، در کانون خانواده های فلسطینی و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است.
 
وی با تاکید بر محوریت خانواده در تدوین قوانین گفت: اولویت دادن به خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد جامعه، توجه به مصالح آن در سیاست و قانون گذاری ها، برنامه ریزی های مرتبط و موثر در خانواده از محوری ترین راهبردهایی است که دولت ها باید بر آن تمرکز داشته باشند.
 
بختیار خلج گفت: راهبردهای اسلام در خصوص اهمیت جایگاه و کارکردهای خانواده بر ترسیم الگوی خانواده متعادل و تبیین ویژگی های خانواده آرمانی در مسیر پرورش فرزندان و انتقال فرهنگ به ویژه فرهنگ مقاومت تاکید دارد.
 
وی با بیان این که سه عنصر«اعتقاد دینی»، «هویت ملی»، «ایدئولوژی اسلام سیاسی»، مهم ترین مولفه های فرهنگی مقاومت اسلامی است، اظهار کرد: این عناصر امروز در ایجاد، تقویت و استمرار گفتمان مقاومت اسلامی در خاورمیانه و غلبه بر گفتمان های غربی و یا بنیادگرا نقش اساسی دارند.
 
وی با اشاره به گفتمان تمدن نوین اسلامی گفت: این عنوان بسیار مهم را رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند و نشان دادند که ما به چه سمت و سویی در حال حرکت هستیم.
 
مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مقاومت در منظومه فکری امام و رهبری یک حرکت پیش رونده و تکاملی است. در مقاومت همه جانبه مد نظر امام و رهبری، خلاقیت و نوآوری موج می زند و تکیه بر ظرفیت ها و استعدادهای جبهه حق به ویژه ظرفیت های داخلی ، نقطه عطف آن را تشکیل می دهد.
 
وی برای پیروزی های روز افزون جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی ابراز امیدواری کرد.
 
در همایش «گفتمان مقاومت و نظام تربیتی خانواده»، «ناصرابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، «سید مجتبی ابطحی» دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی، «عزت السادات میرخانی » استاد حوزه و دانشگاه، «مهدی رضوی کیا» رییس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، «محمد وحدتی» مشاور وزیر در جهاد تبیین، «حمیدرضا الله بداشتی» فرمانده بسیج کارگری و « شهرام محمدی » رییس موسسه کار و تامین اجتماعی حضور داشتند

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۲۹۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۵     ساعت: ۱۹ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
  • ١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 09 2024