صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کاهش زمان دریافت گواهینامه موتورسیکلت از ۳ ماه به یک روز

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه حدود ۸۰هزار نفر در طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت، گواهینامه رانندگی گرفته اند، گفت: زمان دریافت گواهینامه موتورسیکلت را از ۳ ماه به یک روز رساندیم.

به گزارش جهانی پرس از خبرگزاری پلیس، سردار "سیدکمال هادیانفر" روز شنبه در مراسمی که با حضور "قمصریان"،  مدیر عامل صندوق تامین خسارات بدنی و مدیران عامل برخی بیمه ها در ستاد پلیس راهور فراجا در شهرک آزمایش تهران برگزار شد، اظهار داشت: 12 و نیم میلیون موتور سیکلت سوار در کشور داریم که به این قشر خیلی باید کمک کرد چون درصد زیادی از این تعداد برای امرار معاش از موتور سیکلت استفاده می کنند.

وی ادامه داد: از 12.5 میلیون موتور سیکلت سواری که در کشور وجود دارد، حدود 6میلیون و 800هزار نفر فاقد گواهینامه هستند و به تبع آن بیمه شخص ثالث نیز ندارند که مشکلات بسیار زیادی را بعد از تصادف برای این قشر به وجود می آورد.

سردار هادیانفر افزود: زمان دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت را از 3 ماه به یک روز و هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت را با 70درصد کاهش به ۵۵۰هزار تومان رساندیم تا موتورسیکلت سواران عزیز بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد: اخیراً موتورسیکلت سازها را مکلف کردیم که موتور سیکلت هایی که می فروشند حتماً با بیمه نامه شخص ثالث باشد و هم اکنون در حال اجرا است.

سردار هادیانفر با اشاره به تسهیلات ارائه شده، بیان داشت: همه کارهایی که برای تسهیل شرایط رانندگی انجام می شود از قبیل گواهینامه آسان موتور سیکلت، طرح ترخیص، بخشودگی جرایم بیمه و‌... یک پاسخ مشخص از رانندگان می خواهد و آن هم رانندگی قانونمند است.

رئیس پلیس راهور فراجا، تاکید کرد: قائل به اجرای قانون به طرفیت مردم هستیم آن هم با اولویت قشر ضعیف، در حوزه خودمان همیشه سعی کردیم گره هایی را که می توانیم از کار مردم باز کنیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح گواهینامه آسان در 122 شهر در حال اجراست، افزود: تا امروز 80 هزار نفر در طرح گواهینامه آسان موتور سیکلت گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند و پیگیر هستیم که این طرح در همه شهرها اجرا شود.

وی گفت: بخش زیادی از آسیب های تصادفات موتورسیکلت سواران مربوط به ضربه به ناحیه سر هست که امروز در اقدامی ارزشمند دوستان بیمه ۶هزار  کلاه‌ایمنی را به موتور سیکلت سواران اهدا کردند.

رئیس پلیس راهور فراجا، خاطرنشان کرد: امیدواریم در طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت، طرح بیمه آسان نیز باشد و موتورسواران بتوانند بعد از اخذ گواهینامه با شرایط و تسهیلات مناسب‌ بیمه شخص ثالث نیز دریافت کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۴۱۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۹     ساعت: ۱۱ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 17 2024