صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

روایت اشتغال‌زایی برای ۵۰ بانوی سرپرست خانوار توسط راهبر شغلی کمیته امداد

راهبر شغلی و مجری طرح‌های اشتغال کمیته امداد با راه‌اندازی کارگاه صنایع دستی برای ۵۰ بانوی سرپرست خانوار کارآفرینی کرده است.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، فاطمه راییجی یانسری، کارشناس ارشد تاریخ و مدیر عامل صنایع دستی «ساروقِ نِنا» از شهرستان کردکوی استان گلستان است.

وی مجری طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد و راهبر شغلی در حوزه صنایع دستی دست استکه بافته‌های کارگاهی، جاجیم بافی، پارچه بافی و نساجی سنتی را به بانوان سرپرست خانوار آموزش داده و زمینه اشتغال آنان را فراهم کرده است.

این بانوی کارآفرین در توضیح فعالیت‌هایش گفت: از سال ۹۶ با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به عنوان مجری طرح اشتغال کمیته امداد، کارگاهی را راه‌اندازی کردم.

این راهبر شغلی ادامه داد: در سال ۹۸ با کمیته امداد استان گلستان، خانه صنایع دستی «ساروقِ نِنا» را با رویکرد آموزشی، تولیدی و پژوهشی در شهرستان کردکوی راه‌اندازی کردیم و به تولید دست بافته‌های داری و کارگاهی (جاجیم بافی، چادرشب باف، نساجی سنتی، گلیم بافی) مشغول شدیم.

به گفته او، مجموعه ساروق ننا اکنون به عنوان آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای مشغول به آموزش تخصصی است که دارای ۳ نشان ملی مهر اصالت است .

تخصص این مجموعه بیشتر در حوزه جاجیم‌بافی و پارچه‌بافی و رنگریزی طبیعی است. این مجموعه دارای شرکت تعاونی ملی فراگیر متعارف ساروق گلستان است که اعضای این شرکت بانوان سرپرست خانوار و جزو ۳ دهک پایین جامعه هستند.

راییجی به حضور خود در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مجموعه صنایع دستی ساروقِ ننا در نمایشگاه و جشنواره‌های  ملی و بین‌المللی متفاوتی شرکت کرده است. حضور در جشنواره اقوام و ملل هندوستان از دیگر فعالیت‌های ما در حوزه نمایشگاهی است.

وی ادامه داد: برگزیده استارتاپ جهاد دانشگاهی و برگزیده جشنواره صنایع دستی جنگل‌های هیرکانی از دستاوردهای ما در سالهای اخیر بوده و تاکنون توانسته‌ایم در راستای طرح راهبری شغلی، توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی پایدار داشته باشیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۴۲۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۹     ساعت: ۱۳ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 17 2024