صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

دیدار رئیس کمیته امداد با دادستان کل کشور

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور، از تعامل و همکاری دستگاه قضائی با این نهاد تقدیر کرد.

وی با اشاره به تفاهمنامه کمیته امداد با دادستانی کل کشور، افزود: این تفاهم‌نامه مایه برکات بوده است.

رئیس کمیته امداد با تشریح گزارشی از عملکرد این نهاد در سال جاری، اظهار کرد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال تمام مددجویان روستایی دو نفر به بالا، صاحب خانه خواهند شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: با اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در این سال‌ها دچار سختی و تنگنا شده است، اما نه تنها کمک‌های مردمی به کمیته امداد روندی کاهشی نداشته بلکه کمک‌های مردم سال به سال رو به افزایش بوده است که نشان از دینداری و همراهی و همدلی مردم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اولویت‌ اصلی کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان است، تصریح کرد: در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر مددجو در امر اشتغال به توانمندی رسیده از تحت پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد.

رئیس کمیته امداد به یکی دیگر از دستاوردهای این کمیته اشاره کرد و گفت: حمایت‌های کمیته امداد صرفا مادی و اقتصادی نیست بلکه سعی کرده علاوه بر تأمین نیازهای مادی، حمایت‌های معنوی از مددجویان داشته باشد. از جمله با حمایت‌ها و اقدامات صورت گرفته، تعداد قابل توجهی از مددجویان ما رتبه‌های برتر در کنکور را کسب کرده و تعداد قابل توجهی در دانشگاه فرهنگیان و نیز وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده‌اند.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موحدی آزاد، دادستان کل کشور نیز با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته امداد در جهت محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این کمیته گفت: یکی از محوری‌ترین مسائل قرآن کریم، توجه به احسان و نیکوکاری و انفاق در راه خدا است.

وی با تجلیل از نگاه جامع و نافذ امام خمینی (ره) در ضرورت وجود یک نهاد برای رسیدگی به وضعیت محرومان گفت: امام راحل همواره بر خدمت به آحاد مردم بالاخص محرومان و مستمندان تأکید داشتند و در این راستا در همان ابتدای انقلاب و در اسفندماه سال ۱۳۵۷ دستور تاسیس کمیته امداد را صادر کردند و اکنون برکات این تصمیم بر همگان مشخص و آشکار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد یکی از ظرفیت‌های بالای این نهاد را مردمی بودن آن دانست و گفت: معتقد هستیم برای موفقیت و پیشبرد اهداف باید از ظرفیت‌های مردم بهره برد. ما هرجا از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد امور بهره گرفتیم، موفق‌تر بودیم و کارها بهتر و کم‌هزینه‌تر انجام گرفت.

وی به تفاهم نامه میان دادستانی کل و کمیته امداد امام خمینی (ره) که در سال گذشته منعقد شد اشاره کرد و گفت: تعامل و هم‌افزایی دستگاه قضا و کمیته امداد در زمینه حمایت اجتماعی و قضائی از نیازمندان می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در پی داشته باشد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۴۷۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۰     ساعت: ۲۱ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 17 2024