صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
سالاری پور در نشست صمیمانه با شهرداران مدارس تاکید کرد؛

مردمی سازی اداره شهر با مشارکت شهرداران مدارس

نشست صمیمانه شهردار منطقه با شهرداران مدارس نواحی ۶ گانه با حضور معاونین امور اجتماعی و فرهنگی ، برنامه ریزی و توسعه سرمایه های انسانی،شهرداران نواحی‌ و جمعی از مدیران آمورش و پرورش و حوزه آموزش شهروندی در سالن کنفرانس دفتر شهردار منطقه۱۶ برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ طی نشستی صمیمانه به ریاست سالاری پور شهردار منطقه، با موضوع تبیین سیاست ها و راهبردهای مدیریت شهری در امور اجرایی برای شهرداران مدارس ، فعالیت در طرح من شهردارم۲، با حضور  ۲۰ شهردار مدرسه از مدارس منتخب سطح منطقه برگزار شد.

سالاری پور در این جلسه ضمن تاکید بر نگاه متفاوت به مجموعه آموزش و پرورش به عنوان نگاهی سیستمی اظهار داشت:  تفکر رو به جلو و نگاه به آینده از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است و استفاده از ظرفیت نخبه پروری در مدارس تا ارتقا فرامرزی دانش، در موضوعات مختلف علمی و اجتماعی از جمله موضوعاتی است که می بایست به طور جد پیگیری کنیم.

وی افزود: ظرفیت آموزش و پرورش در مشارکت شهر، بویژه در طرح انتخابات شهرداران مدارس فرصتی است که از طریق آن می توان موضوعات شهری و اجتماعی مدارس را به اشتراک گذاشت و این امر در تبدیل شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.

وی استفاده از ظرفیت ها در پدید آوری موضوعات شهری و مبحث نظارت و نگهداری توسط شهرداران مدارس را بسیار مهم بر شمرد و افزود: شهرداران مدارس سفیران مدیریت شهری هستند که علاوه بر انتقال دغدغه‌ها و موضوعات شهری مدرسه و پیرامون آن ، می توانند با روحیه ای جهادی در تامین دغدغه‌های اجتماعی مدیریت شهری در دل محلات نیز مفید فایده بوده و موضوعات اجتماعی و فرهنگی مهم نظیر موضوعات تفکیک زباله از مبدا ، فرهنگ آپارتمان نشینی و در نهایت مردمی سازی اداره شهر که یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری است را در دل محلات ایجاد کنند.

شهردار منطقه ۱۶ در پایان اذعان داشت : نتیجه این تعامل بین مدارس ، محله و شهرداری آبادی محلات و گسترش فرهنگ مشارکت در بین شهروندان خواهد بود که اداره شهر را نیز آسوده تر و بهتر خواهد کرد‌.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۷۱۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۸     ساعت: ۵ : ۴۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 17 2024