صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران برگزار شد؛

برگزاری پویش یلدای مهربانی در شهرستان دماوند

پویش یلدای مهربانی به منظور رونمایی از ۷۰۰ بسته یلدایی با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران و جمعی از حامیان و خیران در اداره کمیته امداد شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، در آستانه شب یلدا، پویش یلدای مهربانی در اداره کمیته امداد شهرستان دماوند با حضور سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، محمد دهرویه معاون توسعه مشارکت های مردمی، حسین دهباشی مدیر حراست و رضا علی شیری سرپرست اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند و جمعی از حامیان و خیران برگزار شد.
سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران شب گذشته در آیین پویش یلدای مهربانی ضمن تقدیر از مشارکت حامیان و خیّران در خدمت رسانی به جامعه هدف تحت حمایت، گفت: هم اکنون بالغ بر 83 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند که از این تعداد 74 هزار خانوار معیشت بگیر و مابقی به صورت تک و چندخدمتی از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد به صورت نقدی و غیرنقدی به جامعه هدف تحت حمایت ارائه می شود، افزود: با مشارکت خیّران در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی از جمله آغاز بازگشایی مدارس، عید نوروز، ماه مبارک رمضان،  شب یلدا  و غیره نیز خدمات مختلف مانند تهیه و توزیع پوشاک، سبد معیشتی و ... به جامعه هدف تحت حمایت ارائه می شود.
پرپنچی، خاطرنشان کرد: کمک های خیّران تأثیر بسزایی در خدمت رسانی به جامعه هدف تحت حمایت دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به حمایت از بالغ بر 25 هزار دانش آموز، اظهار کرد: دانش‌آموزان تحت حمایت از خدمات حمایتی شامل پرداخت کمک هزینه‌ تحصیلی، مشاوره درسی و شرکت در دوره‌های آموزشی و تربیتی بهره‌مند می‌شوند.
وی اضافه کرد: در قالب طرح مدارس همدل با مشارکت آموزش و پرورش و مدیران مدارس غیرانتفاعی و هیأت امنایی در سطح استان تهران دانش آموزان مستعد مورد حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات آموزشی در این مدارس به صورت رایگان بهره مند می شوند.
پرپنچی بیان کرد: هدف اصلی کمیته امداد علاوه بر توانمندسازی اقتصادی خانواده های تحت حمایت توانمندی اجتماعی، فکری و فرهنگی است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه بالغ بر 33 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران مستأجر هستند، ادامه داد: کمیته امداد آمادگی دارد در صورت حمایت و تأمین زمین از سوی نهادهای مربوطه و نیکوکاران نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های تحت حمایت با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام نماید.
وی به ایجاد 25 هزار شغل توسط کمیته امداد استان تهران در سال 1402 اشاره و عنوان کرد: این اقدام با هدف ایجاد اشتغال در سطح جامعه و همچنین توانمندسازی خانواده های تحت حمایت اجرا می شود.
پرپنچی ادامه داد: پس از پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان تحت حمایت بلافاصله از چرخه حمایت خارج نمی شود پس از حداقل دو سال با نظارت ناظران شغلی و پس از تأیید شغل و درآمد باثبات و پایداری شغلی از حمایت خارج می شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره و آسیب‌شناسی برای طرح‌های اشتغال مددجویان با هدف تقویت و پایدارسازی این مشاغل توسط ناظران فنی این نهاد انجام می شود.
وی یادآور شد: تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت و افراد پنج دهک پایین درآمدی اعطاء می شود همچنین در صورت تأیید شورای حمایت کمیته امداد منطقه محل سکونت متقاضی، افرادی که دارای دهک های شش و هفت هستند برای ایجاد شغل، می توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد بهره مند شوند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند نیز در این مراسم به نقش کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان اشاره کرد و گفت: برای سپردن و رساندن خیرات و مبرات فقط به کمیته امداد اعتماد کنید چرا که مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
در پایان این آیین از  700 بسته یلدایی اهدایی حامیان و خیران دماوندی به منظور توزیع میان خانواده های تحت حمایت اداره کمیته امداد دماوند رونمایی شد.
به گفته شهناز اکبری، رئیس اداره کمیته امداد شهرستان دماوند هر بسته یلدایی حاوی میوه های پرتقال، نارنگی، کیوی، انار، سیب و همچنین شکلات، آجیل و ماهی است.
وی ضمن تقدیر از حامیان و خیّران، افزود: ارزش این تعداد بسته یلدایی 700 میلیون تومان برآورد شده است.
انتهای پیام
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۷۳۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۸     ساعت: ۲۰ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 17 2024