صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

روایت تبدیل خانه پدری به اقامتگاه بومگردی توسط جوان کارآفرین کمیته امداد

جوانی خوشفکر از اهالی هزارمسجد، خانه پدری خود را با دریافت تسهیلات از کمیته امداد به اقامتگاه بومگردی تبدیل کرده و پذیرای میهمانانی از سراسر کشور است.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد به نقل از ایرنا، خورشید دامن خود را از کوه‌های هزارمسجد ور کشیده و شب بی آنکه خبری بدهد، کوله بار بر دوش در پیش است تا مسیر سنگلاخ خانه پدری را دشوارتر کند و اجازه ندهد تا بدانیم از میان چه جذابیتی عبور کرده‌ایم، راه ما را خواند تا غافلگیری خود را برای لحظات صبح نگاه دارد.

چهارراه

انتهای این مسیر سنگلاخی که حالا خبرنگاران به سختی با خودروهای دیگر طی می‌کنند، می‌رسید به روستای «چهارراه» روستایی که زمانی می‌رفت تا خالی از سکنه شود اما جوانی از راه رسید و رنگ دیگری به فردای آن بخشید.

آدرس خانه پدری؛ مشهد کلات نادری

اکنون همه خانه‌های روستای چهارراه با هدایت محمد علی، میزبان مهمان هستند، اهالی کنار کار دامپروری، مهمان‌داری می‌کنند، برخی استخری را در حیاط خانه‌شان راه انداخته‌اند و ماهی پرورش می‌دهند و برخی هم اسب برای سوارکاری اجاره می‌دهند.

چهارراه

«محمدعلی» جوان کرمانج از اهالی روستای چهار راه، طی سال‌های اخیر، اتاق‌های خانه پدری را اصلاح و مرمت می‌کند، با تسهیلاتی که از کمیته امداد می‌گیرد، رنگ و لعاب دیگری به اتاق ها می‌بخشد و خانه پدری آماده استقبال از مهمان می‌شود. مدتی بعد که کار و کسب محمدعلی رونق می‌گیرد، دیگر روستاییان چهارراه هم به همین فکر می‌افتند که خانه آنان چرا میزبان مهمان نباشد، بالاخره هر چه باشد مهمان حبیب خداست و روزی هم دست خدا.

شب در خانه پدری کنار کرسی برقی ماندیم، شبی که صبح آن همه را غافلگیرد کرد، چهارراه در مه صبحگاهی آذر ۱۴۰۲ غرق بود، خانه پدری در حالی که صدای جوی کوچک کنار آن سکوت شب را می‌شکست، درهای خود را به سوی حیاط مه گرفته می‌گشود و خبرنگاران شاهد آغاز روزی پر کار برای روستاییان چهارراه بودند.

چهارراه

مسیر دسترسی روستای چهارراه همان مسیر رودخانه‌ای بود که از میان کوه‌هاعبور می‌کرد، از سنگلاخ ها می‌گذشت، درختان کنار خود را آبیاری و لوله هایی که مسئولیت انتقال آب شرب را بر عهده داشتند پر می‌کرد و در نهایت آبشخور گوسفندانی می‌شد که راهی چرا بودند.

آدرس خانه پدری، روستای چهارراه، انتهای رودخانه، کنار کوه‌های هزار مسجد در شهرستان کلات نادری، ثبت شده است، اگر خواستید روزی را بی دغدغه تلفن و اینترنت در دل طبیعت سپری کنید، اگر خواستید روزی از زخمه های شهرهای آلوده به صدا و دود دور باشید، اگر خواستید، خاطره‌ای ماندگار برای خود و خانواده‌تان ثبت کنید، درهای خانه پدری به روی شما گشوده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۸۸۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۳     ساعت: ۱۵ : ۵۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
  • ٩ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 17 2024