صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در برنامه شهر امن کاری از گروه شهرستان های شبکه پنج سیما :

انواع توقفات غیر مجاز در شهر تهران اعلام شد

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: بعضی از رانندگان دقیقا همان محلی که کار دارند توقف دوبله می کنند

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص انواع توقفات غیر مجاز  در  شهر  تهران توضیح داد .
سرهنگ شریفی گفت: یک سری تخلفات وجود دارد که واقعا باعث مختل شدن نظم و جریان ترافیک می شوند . ولی یک سری تخلفات ساکن و غیر مجاز نیز علاوه بر اینکه  باعث بی نظمی ها در  شهر  می شوند موجب حادثه نیز می گردند .
وی افزود : رایج ترین تخلف غیر مجازی که ما در شهر ها شاهد آن هستیم توقف در حریم تابلو های مطلقا ممنوع می باشد که مبلغ جریمه آن 42 هزار تومان است .
سرهنگ شریفی گفت : توقف در حریم میادین ، تابلوها و سطوح شطرنجی باعث بر هم زدن نظم ترددها می شود . بیشتر رانندگان حمل و نقل عمومی و تاکسی ها مرتکب این تخلف می شوند و دلیل آن نیز بیشتر به خاطر این است که مسافران خود را در این محل ها سوار و پیاده می نمایند .
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در رینگ داخلی میادین توقف اکیدا ممنوع است گفت : عمدتا در حاشیه میادین سطوح شطرنجی  با رنگی متفاوت روی آسفالت ترسیم شده است . در داخل تونل ها نیز این خطوط شطرنجی را می بینیم و در حریم حاشیه بزررگراهها نیز دیده می شود . تاکید می شود توقف بر روی این خطوط شطرنجی ممنوع است .
سرهنگ شریفی گفت : خطوط شطرنجی در واقع هشدار بیشتری در خصوص عدم توقف ها به رانندگان می دهد و این را می گوید که علاوه بر ایجاد ترافیک و بی نظمی در واقع شاید مسبب حادثه نیز می شوید . 
وی ادامه داد : توقف غیر مجاز بعدی توقف به صورت دوبله می باشد که بعضا مقابل مراکز تجاری و ساختمان ها و بیشتر مقابل جاهایی که مخاطب جذب می کند مانند داروخانه ها ، مدارس و ... انجام می شود .
وی افزود : برخی مواقع کمی جلوتر برای پارک کردن جا هست و می توان چند قدم آنطرف  تر پارک کرد ولی برخی رانندگان درست در همان محل و مقابل محلی که کار دارند توقف کرده و باعث ترافیک می شوند .


در برنامه شهر امن کاری از گروه شهرستان های شبکه پنج سیما : 
توقفی که حمل با جرثقیل را نیز در پی دارد / توقف در پیاده رو باعث بی نظمی در شهر می شود 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن :
قانون این اختیار را به پلیس داده که بتواند خودروهایی را که در پیاده رو پارک می کنند به پارکینگ منتقل نماید 
 علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص توقفات و ایجاد بی نظمی ها در پایتخت توضیح داد .
سرهنگ شریفی گفت: توقف در ایستگاههای اتوبوس و حمل و نقل عمومی یکی دیگر از تخلفات و توقفاتی است که باعث ایجاد بی نظمی و ایجاد گره های ترافیکی در سطح شهر می شود . 
وی افزود : حساب کنید که اتوبوس با آن حجم و طول اگر جایی برای توقف و پیاده و سوار کردن مسافران نداشه باشد مجبور می شود این جابجایی را در میانه خیابان انجام دهد چرا که برخی از رانندگان خودروی خود را در داخل ایستگاه او جای داده اند و راننده مجبور است در وسط خیابان توقف داشته باشد . این اقدام هم باعث ایجاد خطر برای مسافران و هم برای دیگر رانندگان می شود . 
سرهنگ شریفی گفت : برخی از وانت بارها نیز اقدام به توقف در حاشیه معابر و بزرگراهها جهت فروش کالا می کنند که می تواند یکی از اصلی ترین علل حوادث در بزرگراهها باشد . 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : توقف حتی یک لحظه ای برخی رانندگان برای خرید اندکی میوه نیز باعث بی نظمی و ایجاد ترافیک می گردد و حق الناسی است که بر گردن این راننده در قبال توقف بی دلیل دیگر رانندگان در ترافیک می باشد . 
وی گفت : توقف در داخل پیاده رو یکی دیگر از توقفاتی است که باعث ایجاد بی نظمی در سطح معابر می شود . پیاده رو مخصوص تردد عابرین پیاده است و از اسم آن پیداست که محل توقف خودروها نیست . این تخلف علاوه بر جریمه حمل با جرثقیل را نیز در پی دارد . یعنی اگر کسی داخل پیاده رو پارک کرد و در بازگشت دید که آن خودروی پارک شده در پیاده رو نیست بداند که برابر قانون این اختیار به پلیس داده شده که خودرو را با جرثقیل به پارکینگ انتقال دهد .

 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ :
ترافیک در بزرگراهها در حال فروکش کردن است 
سرهنگ علی اصغر شریفی رییس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره ترافیک ساعت 9 صبح امروز شهر تهران گفت : با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعت 9 صبح روز شنبه 7 بهمن ماه 1402 از سطح معابر بزرگراههایی شهر تهران انجام شد، شاهد کاهش ترافیک در برخی  از  نقاط  سطح پایتخت بودیم . 
وی ادامه داد : در بزرگراه بابایی ، شهید سلیمانی ، علامه ، شهید خرازی نیز شاهد ترافیک نیمه سنگین می باشیم.
سرهنگ شریفی گفت : ترافیک در مسیر آزادراه تهران کرج ، صیاد ، بابایی ، زین الدین ، بزرگراه امام علی (ع) و صیاد شیرازی نیمه سنگین ولی در حال تردد و روان می باشد . 
وی افزود : ترافیک در بزرگراههای شیخ فضل الله ، پل جناح ، آبشناسان ، اشرفی ، همت ، چمران ، یادگار امام (ره ) ، شیخ فضل الله و حکیم نیز روان و در حال تردد می باشد .
سرهنگ شریفی بیان داشت : خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از یادگار و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی را شاهد هستیم .
وی بیان داشت : در معابر لغزنده تصادفات خسارتی افزایش پیدا می کند و لازم است در این مواقع رانندگان با چراغ روشن حرکت نمایند تا شعاع دید آنانم افزایش یابد . همچنین برف پاک کن خودرو در این شرایط بسیار مهم است و حتما می بایست رانندگان از پر بودن آب شیشه شور و مخزن بنزین اطمینان حاصل نمایند . 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود : ترافیک امروز از مسیرهای غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران سنگین می باشد که می طلبد شهروندان گرامی ضمن مدیریت سفرهای خود از ترددهای غیر ضرور در سطح معابر پایتخت خودداری نمایند . 
وی از رانندگان خواست به جهت لغزنده بودن معابر فاصله طولی را با خودروی مقابل رعایت کرده و از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری نمایند . تردد موتورسیکلت ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر ممنوع است و موتورسیکلت سواران نباید در این لحظات در معابر تردد نمایند .


پارک در مسیر خلاف جهت دید رانندگان را کم می کند 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن :
زمانی که جریمه در مقابل تخلف برای برخی از رانندگان صرف دارد آنها اقدام به انجام تخلف می کنند 
سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص تخلفات خلاف جهت و نرخ کم اعمال قانون توضیح داد .
سرهنگ شریفی گفت: توقف و پارک کردن در مقابل منازل دیگران جزء مصادیق سد معبر می باشد .
وی افزود : چند وقت پیش در خیابان مطهری خودرویی مقابل یک مرکز امدادی پارک کرده و ورود به مرکز را مسدود کرده بود که پلیس راهور با جرثقیل آن خودرو را از محل خارج و به پارکینگ منتقل کرد . 
سرهنگ شریفی گفت : شهروندان می توانند در این خصوص با پلیس 110 تماس و همکاران بنده با مالک وسیله نقلیه تماس گرفته و هشدار لازم را در خصوص جابجایی وسیله نقلیه به وی می دهند . 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : توقف در خلاف مسیر مجاز نیز جزء مصادیق توقفات غیر مجاز و خطرناک می باشد . وقتی راننده ای خلاف جهت پارک می کند هنگام خروج از پارک دید کمتری نسبت به جریان ترافیک داشته و ممکن است باعث تصادف و برخوردهای دیگر با موانع و یا حتی عابرین پیاده گردد . پس این تخلف نیز جزء مصادیق تخلفات غیر مجاز می باشدو نرخ جریمه آن خیلی پایین است . 
وی گفت : زمانی که جریمه در مقابل تخلف برای برخی از رانندگان صرف دارد آنها اقدام به انجام تخلف می کنند . وقتی جای پارکی نیست و یا مبلغ پارکینگ بیشتر از جریمه می باشد دقیقا همین اتفاق می افتد و راننده اقدام انجام تخلفات می کند وبه خود اجازه می دهد تا قوانین و مقررات را نادیده بگیرد

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۹۱۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۷     ساعت: ۱۱ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024