صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

دیدار مدیرکل کمیته امداد با ائمه جمعه شهرستان های استان تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با ائمه جمعه شهرستان های استان تهران به منظور ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف تحت حمایت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان تهران امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با حضور در محل برگزاری نشست ائمه جمعه شهرستان های استان تهران، ضمن تقدیر از حمایتهای ائمه جمعه استان در حمایت از مجموعه کمیته امداد، گزارشی از خدمات این نهاد در استان تهران ارائه کرد.

پرپنچی اظهار کرد: هم اکنون 31 اداره و سه شعبه صندوق امداد ولایت در سطح استان تهران نسبت به خدمت رسانی به مددجویان تحت حمایت فعالیت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه حدود 83 هزار خانوار با جمعیت بالغ بر 140 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند، اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر 4 هزار مددجو زمینگیر و دارای بیماری صعب العلاج هستند.

وی با اشاره به اینکه 25 هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: همچنین 33 هزار خانوار مستأجر هستند.

پرپنچی، بیان کرد: سرانه پرداخت حامیان برای هر فرزند محسنین در شهر تهران 800 هزار تومان و برای هر یتیم یک میلیون و 300 هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ائمه جمعه به عنوان یک پل ارتباطی قوی و پر نفوذ میان مردم و مسئولان عمل می کنند؛ افزود:  ایمان قلبی داریم که هرجا خلا و یا مانعی  برای خدمت رسانی مطلوب به جامعه هدف بوده، ائمه جمعه توانستند کمک کار بزرگی برای جامعه بزرگ نیازمند کمیته امداد  باشند.

وی با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه و نماز جماعت مهم و اثربخش هستند، ادامه داد: ائمه جمعه در مصلی‌های نماز جمعه در راستای ترویج احسان و نیکوکاری و رسیدگی به محرومان یاری رسان این نهاد هستند.

پرپنچی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه شورای زکات استان تهران به برگزاری جلسات شورای زکات در سطح استان طبق برنامه ریزی های انجام شده تأکید کرد و گفت: در موضوع پرداخت زکات ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش آفرینی موثری داشته باشند و مبلغان و عاملان زکات با تبیین آثار پرداخت زکات در بین مردم، آنها را نسبت به این وظیفه اجتماعی آگاه کنند تا در راستای رفع محرومیت گام بردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه توانمندی جامعه هدف تحت حمایت، اولویت کمیته امداد است، افزود: استان تهران به عنوان استان معین نسبت به خدمت رسانی به استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز اقدام می کند.

وی در ادامه خواستار همکاری و هماهنگی در اجرای طرح های خدمت رسانی به جامعه هدف در سطح استان تهران شد و گفت: کمک های مدیران و مسئولان از جمله بانک های عامل در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تأثیر بسزایی در توانمندی مددجویان تحت حمایت این نهاد دارد.

در پایان ائمه جمعه شهرستان های استان تهران ضمن خرسندی از اقدامات کمیته امداد استان تهران آمادگی خود را  درخصوص ترویج سنت حسنه زکات از طریق تریبون های نماز جمعه و اقدام عملیاتی تحقق دریافت وجوهات شرعی بخصوص زکات و  همچنین نشست و هماهنگی های لازم با مدیران و مسئولان بانک های عامل به منظور تسهیل و تسریع  پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط اعلام کردند.

انتهای پیام

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۹۷۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۸     ساعت: ۲۰ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024