صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
احمدی صدر خبر داد؛

خروج یک هزار و ۲۶۰ کودک کار و خیابان از چرخه آسیب های اجتماعی

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران ۳۶ مرکز پویاشهر (مراکز آموزش، تحصیل، استعدادیابی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان) فعالیت دارند، گفت: در سال جاری یک هزار و ۲۶۰ کودک کار و خیابان در این مراکز از چرخه آسیب های اجتماعی خارج شده اند.

 به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی صدر اظهار داشت: در حال حاضر ۷ هزار کودک کار و خیابان در مراکز پویاشهر خدمات گوناگون دریافت می کنند که این خدمات با همکاری سمن ها (تشکل های مردم نهاد) با هدف خروج از چرخه آسیب های اجتماعی کودکان کار و خیابان صورت می گیرد.

 وی افزود: این کودکان پس از مددکاری و مشاوره آموزش و تحصیل برای آنها فراهم خواهد شد. البته این نوع خدمات برای خانواده های آنها نیز ارائه می شود.

 احمدی صدر ادامه داد: برخی از این کودکان کار و خیابان در شهر تهران اقدام به زباله گردی می کنند که این افراد پس از شناسایی و اقدامات مددکاران و مشاوره، به ادامه تحصیل می پردازند.

 مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برخی از والدین این کودکان گرفتار اعتیاد به مواد مخدر هستند که با تلاش مددکاران و اقدامات مشاوره ۶۸ نفر از والدین این کودکان نیز به شکل کاملا رایگان دوران درمان را گذراندند و در این مدت کودکان و خانواده آنها مورد حمایت قرار گرفتند.

 احمدی صدر عنوان کرد: باتوجه به اینکه بخشی از والدین کودکان کار و خیابان بی سواد هستند، به همین منظور کلاس سواد آموزی برای والدین این کودکان نیز برپا شده است تا با توانمندسازی خانواده ها، شرایطی مهیا شود که این کودکان از چرخه آسیب های اجتماعی خارج شوند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۰۴۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۱     ساعت: ۱۰ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024