صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در برنامه شهر امن کاری از گروه شهرستان های شبکه پنج سیما :

گواهینامه خودتان را باطل نکنید / وقتی روی کد ملی و گواهینامه شما نمره ثبت می شود

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: ۲۰ تخلفی که نمره منفی دارد کدام است ؟

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ  فیروز  کشیر  صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص  تعریف  نمره منفی  و تخلفات حادثه ساز   توضیح داد . 
سرهنگ کشیر گفت : قطعا به تخلفات حادثه ساز  نمره منفی  تعلق  می  گیرد . پلیس راهور  به برخی  از  تخلفات مانند تخلفات حادثه ساز  علاوه بر  اعمال قانون  نمره منفی  می  دهد . این نمره با نمرات دیگر  بسیار  متفاوت است . به این صورت که نمره پلیس  نمره منفی  و نمره ایجابی  است و راننده متخلف  را به سمت و سویی می  برد که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  را بیشتر  رعایت نماید . 
وی افزود : هر  نوع تخلفی  که پذیرش  و ریسک خطر  را بیشتر داشته باشند تخلفات حادثه ساز  گویند . که قانون رسیدگی  به تخلفات در  ماده 7 به آن اشاره کرده است که 20 تخلف  حادثه ساز  وجود دارد که نمره منفی  دارد و باعث  می شود در  برخی  مواقع هم برای راننده وسیله نقلیه منع خدمات درست می  کند .
معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : در  جدول  نمرات منفی  که تخلفات حادثه ساز  را شامل می  شود به 20 موضوع و نمره منفی  و اعمال قانون های  ان اشاره شده است که از  جمله هرگونه حرکات نمایشی چه باری  موتورسواران و خودروها مبلغ 150 هزار  تومان جریمه و 8 نمره منفی برای پلاک شخصی  و برای  ناوگان حمل  و نقل عمومی  10 نمره منفی  در  نظر  گرفته شده است .
سرهنگ کشیر افزود : مورد بعدی  تجاوز بیش  از  50 کیلومتر  است که برخی  رانندگان به اشتباه فکر  می  کنند که مثلا اگر  55 کیلومتر  در  ساعت تردد کرده اند جریمه می شوند که باید بگوییم این تفکر  اشتباه است و منظور  قانونگذار  تجاوز  بیش  از  50 کیلومتر  بیشتر  از  حد مجاز  بوده است یعنی  اگر  مثلا در  بزرگراه حکیم  حداکثر سرعت مجاز  80 کیلومتر  است ولی   شما با سرعت 130 کیلومتر  بر ساعت تردد نمایید اینجا شما بیش از  50 کیلومتر  بیش  از  حد مجاز  تردد داشته اید و این بند مربوط به راننده حادثه ساز  می شود که مبلغ جریمه آن 200 هزار  تومان به استناد ماده 7 و 10 نمره منفی  برای  خودروهای  عمومی  و نیز  15 نمره منفی  بر روی  گواهینامه و کد ملی  راننده ثبت می  گردد .
وی گفت : مورد بعدی  در  جدول  نمرات منفی  سبقت غیر  مجاز  در  راه دوطرفه می  باشد که مبلغ اعمال قانون آن 200 هزار  تومان و 5 نمره منفی  برای  خودروهای شخصی  و 10 نمره برای خودروهای    عمومی  در  نظر  گرفته شده است . 
معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ افزود : همچنین  برای  تخلف  حادثه ساز عبور  از  چراغ قرمز  200 هزار  مبلغ اعمال قانون و 5 نمره منفی  برای  خودروهای شخصی  و 10 نمره برای خودروهای  عمومی نیز  اعمال می شود .
وی  گفت : همچنین  برای  تخلف  حادثه ساز  حرکت به طور مار پیچ  150 هزار  تومان  جریمه  و 3 نمره منفی  برای  خودروهای شخصی  و 5 نمره برای خودروهای  عمومی در  نظر  گرفته شده است  .
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۱۹۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶     ساعت: ۹ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024