صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مردانی در نشست با مسئولان کانون های سراسر کشور مطرح کرد؛

طرح ۲۱ پیشنهاد در بسته انتخاباتی بسیج اساتید

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید در نشست با مسئولان کانون‌های سراسر کشور از اساتید خواست در نهضت روشنگری نقش آفرینی کنند.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، نشست حضوری - وبیناری با موضوع «انتخابات - جهاد علمی» برگزار شد.

این نشست با حضور مسئولان بسیج اساتید کانون‌های دانشگاه‌های برگزیده سراسر کشور در دانشگاه آزاد تهران مرکز آغاز شد و در ادامه بیش از ۳۰۰ نفر از مسئولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور بصورت وبیناری به آن ملحق شدند.

مردانی
محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور طی سخنانی در این نشست ضمن تبریک چهل و ششمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آرزو کرد امسال، سال پیروزی‌های بزرگ برای ملت ایران وهمچنین فراهم شدن مقدمات ظهور مهدی موعود (عج) باشد.

وی در ادامه به تشریح تحولات عظیم قابل مشاهده در سطح منطقه‌ای و در سطح بین‌المللی و از جمله اتفاقات بعد از طوفان الاقصی و صف بندی آمریکا و رژیم صهیونیستی و کسانی که بصورت علنی یا در پشت صحنه به حمایت آنها آمدند پرداخت و گفت: جبهه مقاومت به لطف پروردگار در یک هماهنگی و آمادگی عالی پوزه استکبار جهانی را به خاک مالیده‌اند.

مردانی عنوان کرد: امروز پیروزی‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای و در داخل، شرایط خوبی را برای نظام فراهم است. تثبیت عضویت در شانگهای، عضویت در بریکس، تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی، ارتباط راهبردی با بلوک شرق و پیوستگی با مقاومت از ایران اسلامی، قدرتی منطقه‌ای ساخته است که حتی سردمداران آمریکای جنایتکار به قدرت و تاثیرگذاری ایران اعتراف می‌کنند. امروز صحبت از این است که می‌گویند قصد درگیری با ایران را نداریم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه امروز عرصه بر آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تنگ شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۱۷۰ بار پایگاه‌های آمریکا مورد حمله گروه‌های مقاومت قرار گرفته و عرصه بر آمریکا برای خروج از سوریه و عراق تنگ شده است و علارغم اینکه رژیم صهیونیستی با انفجار و تخریب زیرساخت‌های غزه و فلسطین و کشتار بیرحمانه مردم بی دفاع چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته ولی استیصال این رژیم برای همگان روشن شده است.

مردانی
مردانی افزود: امروز در جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی هستیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب بیش از هر زمان دیگری به قله نزدیکیم. امروز در پیشرفت‌های علمی و اقتصادی و مهار تورم با اقدامات زیرساختی دولت محترم سیزدهم مسیر برای پیشرفت کشور بیش از هر زمانی آماده شده است. به همین دلیل دشمنان سعی دارند با جنگ شناختی و عملیات روانی و از طریق فضای مجازی بتوانند در بزرگترین رویداد سیاسی سال که انتخابات است یاس و نا امیدی ایجاد کنند و مشارکت را کاهش دهند. اگر چه ملت بزرگ ایران، ملتی روشن و با ایمان است و همه مردم پای صندوق‌های رای خواهند آمد. اما نباید از دسیسه‌ها و اقدامات تبلیغی و جنگ روانی و تلاش رسانه‌ای دشمن برای کاهش حضور حداکثری غافل شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به وظیفه دانشگاهیان در جهاد تبیین عنوان کرد: امروز دانشگاهیان بیش از هر گروهی وظیفه دارند در جهاد تبیین و روشنگری تلاش کنند تا شاهد شکست توطئه دشمن باشیم. تنها شرایطی که دشمن علارغم کسب موفقیت‌ها کشور را تحت فشار قرار دهد، حضور کم رنگ پای صندوق‌های رای است.

این استاد دانشگاه، افزود: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از سال پیش به مسئله انتخابات اهمیت داده و تاکید کردند وظیفه ما روشنگری است.لازم است همه مردم آگاهانه و با دغدغه پای صندوق‌های رای باشند. این نیازمند تلاش و کوشش همه دانشگاهیان و اقشار جامعه است. در این خصوص بسیج اساتید هم در فضای علمی و هم در فضای مجازی باید در دانشگاه محوریت کارها را داشته باشد.

وی در ادامه از ابلاغ یک بسته انتخاباتی سخن گفت و افزود: به لطف پروردگار در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز در دانشگاه‌ها هم معاونت فرهنگی بسیج و نهادمقام معظم رهبری و کنشگران حوزه فرهنگی و دانشجویی برای هم افزایی و حضور صحنه آماده اند.

مردانی تاکید کرد: استاد بسیجی به عنوان فرمانده جنگ نرم آمادگی ورود به صحنه حضور در مساجد و مدارس را داشته باشد. برای رای اولی ها برنامه ریزی شود، اساتید می‌توانند جهادگر تبیین باشند در مدارس و دانشگاه و مساجد و به شبهات پاسخ دهند.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: در انجام این مسئولیت دینی و اجتماعی و هویت ملی، آگاه سازی از حیله دشمن و دشمن شناسی در دستور کار باشد. رای اولی‌ها مهم هستند، قشر جوان و نوجوان را فراموش نکنیم. خوابگاه‌های دانشجویی بستر مناسبی برای حضور است. اساتید مقابل دانشگاه‌ها یا محل اجتماعات تریبون آزاد برگزار کنند و از کاندیداها دعوت کنند. در پرسش و پاسخ‌ها فضای ارتباط جدی تر شود.

حضور اساتید در گفتگو‌های صدا وسیمای استان، حضور فعال در رسانه و فضای مجازی، انتشار فیلم کوتاه و دعوت از کاندیداها و برگزاری نشست‌ و مناظره بین موافقین و منتقدین و آماده‌سازی فضای انتخابات با ایجاد ظرفیت حضور جوانان از جمله موضوعاتی بود که مردانی بر آن تاکید کرد.

وی در ادامه به ۲۱ مورد پیشنهادی در بسته انتخاباتی بسیج اساتید اشاره کرده و از  لزوم همکاری بسیج اساتید و بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی در برگزاری تریبون آزاد و با شناسایی اساتید توانمند در اقناع افکار عمومی، همچنین سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط اساتید و دعوت از کاندیداها و ایجاد فضای گفتگو و مناظره و سخنرانی با حفظ بی طرفی و حضور اساتید در پادگان‌ها و در مراسم‌ها با محوریت جهاد تبیین و همچنین حضور اساتید در نشستهای صنفی برای آماده سازی اصناف و اقشار مختلف و تهیه متون کوتاه و اقناع کننده، برای ایجاد بستر آگاه‌سازی، تهیه کلیپ‌های کوتاه و تبیین‌گری در ابتدای کلاس‌های درس، همچنین توجیح مداحان، استفاده از ظرفیت آنان، تشکیل جبهه علمی فرهنگی و جهاد تبیین سخن گفت.

رئیس سازمان بسیجی اساتید کشور به دو قطبی ایجاد شده در فضای مجازی نیز اشاره کرده و گفت: برخی نیروهای ارزشی از پیامرسان‌های خارجی بیرون آمده‌اند. باید فکری کرد تا در گروه‌هایی که دسترسی نداریم ارتباط به طریقی برقرار شود.

مردانی شبکه ثامن را شبکه‌ای برای تامین محتوا و پمپاژ محتواهای مورد نیاز اساتید بسیجی معرفی کرده و افزود: بسیج اساتید نباید تنها به آماده‌سازی خود و اساتید بسیجی فکر کند، بلکه همه اساتید دانشگاه و کارکنان مورد توجه بسیج اساتید هستند. انشاءالله این رویداد سیاسی مهم به خوبی و در شان نظام و در تراز با جایگاه جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر آنکه بسیاری از صاحب نظران امروز معتقدند که دیگر آمریکا جایگاهی در منطقه ندارد و این ایران است که حرف اول را در غرب آسیا می‌زند، گفت: ادامه و استمرار حرکت پیروزمندانه جمهوری اسلامی در گرو حضور مردم و نقش‌آفرینی پای صندوق‌های رای است.

مردانی گفت: در انتخابات امسال مقام معظم رهبری بر رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت تاکید کرده‌اند. همه کسانی که نظام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند و دلشان می‌تپد باید در میدان باشند، ما باید راهبرد ایشان را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین تاکید کرد: بسیج اساتید از هیچ شخص و گروه و جریانی در انتخابات حمایت نمی‌کند، اما برای   انتخاب توانمند و در خور جایگاه از طریق روشنگری و تبیین باید تلاش کرد و وقت گذاشت. در زمان باقیمانده تا انتخابات اساتید باید با جهاد تبیین، جهادی همانند رزمندگان حماس و فلسطین که شبانه روز در سخت‌ترین جبهه و شرایط جنگی تلاش می‌کنند، اساتید در نهضت روشنگری نقش آفرینی کنند و اساتید و مردم برای انقلاب اسلامی پیروزی آفرین باشند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۲۶۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷     ساعت: ۱۲ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024