صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مرتضوی در مراسم افتتاح میز خدمت وزارت کار:

سرمایه اصلی ایران، «مردم» و شکرانه آن «خدمت بدون منت به مردم» است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران «مردم» و شکرانه آن خدمت بدون منت به این مردم است.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در مراسم افتتاح میز خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آیین رونمایی از سامانه ارتباط با وزارت مردم(CPMP) که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری، جمعی از معاونین و مدیران ارشد ستادی و سازمان‌های تابعه برگزار شد، ضمن تبریک چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: وظیفه ما تداوم راه امام خمینی(ره) است؛ راه امام در مقام توصیف در سیره عملی و نظری حضرت امام و مقام معظم رهبری تعریف می‌شود.

وی با اشاره به دو ویژگی مهم امام راحل(ره) اظهار کرد: امام در مقام ارتباط با مردم می‌فرمودند که اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که رهبر بگویید.

مرتضوی ادامه داد: ایشان در مقام مواجهه با استکبار با اطمینان خاطر فرمودند که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» که اکنون در مقام عملیاتی، نیز آن را مشاهده می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بستری که در صنعت رسانه‌ای ایجاد گردیده سبب خدمت‌رسانی آسان‌تر به مردم شده است، اظهار کرد: از منظر اسلام هیچ‌کس نمی‌تواند به فردی بگوید که این مشکل شماست! همه ما در مقابل یکدیگر مسئولیم.

مرتضوی تأکید کرد: هرگاه حس «همه مسئولیم» به‌وجود آید آنگاه می‌توان مشکلات را با کم‌ترین زمان حل کرد؛ باید همواره بستری فراهم شود تا مشکلات مردم در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود و سطح خدمت‌رسانی به مردم توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این وزارتخانه سامانه‌های متعددی راه‌اندازی شده که یکی از مهم‌ترین آنها سامانه رصد اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از راه‌اندازی «پنجره واحد خدمات حمایتی » در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این سامانه در جهت ارائه خدمات حمایتی مختلف به نیازمندان در اقصی نقاط کشور است.

وی تأکید کرد: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است به‌طوری که نرخ بیکاری کاهش چشم‌گیری داشته که در طول ۴۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

مرتضوی دولت سیزدهم را دولت کار و فعالیت دانست و تصریح کرد:  کشور تبدیل به کارگاه عمرانی شده و به ثبات لازم رسیده و همه شعارها در دولت مردمی سیزدهم به بهترین شکل عملیاتی شده است.

در ادامه این مراسم، «امیرعلی‌اوسط» رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به برکت دولت کریمه سیزدهم این میز خدمت به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کرده و شاهد افتتاح این میز خدمت هستیم که اتفاق مبارکی است.

وی تأکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمامی سامانه‌های ارتباطات مردمی سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه وزارت کار با یکدیگر تجمیع شده و هدف آن نظارت دقیق بر نحوه رسیدگی به مطالبات مردم در مجموعه‌های ذیل وزارت کار است.

اوسط افزود: در این سامانه پاسخ‌ به درخواست‌های مردم در کوتاه‌ترین زمان داده می‌شود؛ همچنین بحث نظارت به مدیران در این سامانه تقویت می‌شود.

در این مراسم همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در میز خدمت در دیدار چهره به چهره با مردم تحت‌ عنوان «برنامه دولت مردمی و وزارت پاسخگو» با مردم دیدار و گفت‌وگو کردند و پاسخگوی مسائل و مشکلات آن‌ها بودند.

لازم به ذکر است که سامانه جامع ارتباطات مردمی به‌منظور تسهیل پاسخگویی به شکایات، درخواست‌ها و پیشنهادات مردمی راه‌اندازی شده است. این سامانه در سه سطح استانی، ستادی و سازمان‌های تابعه فرآیند رسیدگی به درخواست‌های مردمی را پیگیری می‌کند و با رونمایی از آن همسو با اهداف دولت مردمی سیزدهم و تأکیدات ریاست‌جمهوری، سرعت پاسخ به مطالبات مردم تسریع می‌یابد.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۲۹۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷     ساعت: ۱۵ : ۵۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024