صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مهارت‌آموزی لازمه ایجاد اشتغال پایدار در کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه مهارت‌آموزی را لازمه ایجاد اشتغال پایدار در کشور دانست و گفت: راهبرد‌های سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای بر مبنای توسعه اشتغال و مهارت‌آموزی اشتغال‌محور تعریف شود.


به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از یک‌هزار پروژه‌ سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به یک کارگاه بزرگ اجرایی، عمرانی و آموزشی تبدیل‌شده که شاهد مثال آن بهره‌برداری از یک‌هزار مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و کارگاه‌های آموزشی با اعتبار بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
 
وی ادامه داد: مرز‌های توسعه زمانی درنوردیده می‌شود که کارگزاران توسعه‌محور مجهز بر ابزار عمل و علم باشند.
 
مرتضوی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر بازطراحی، تنظیم و ارائه لایحه اساسنامه آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و تصویب در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اقدام بسیار ارزشمند و شایسته‌ای بود که محقق شد.
 
وی ابراز‌ امیدواری کرد: براساس اساسنامه جدید بتوانیم به تفکر مردمی‌سازی اقتصاد و واگذاری امور مردم به مردم در حوزه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، بیش از پیش توفیقات لازم را به دست بیاوریم.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اهمیت نقش‌آفرینی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در نهضت ملّی مهارت یکی از ابداعات وزارت کار است.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسیر‌های برون‌رفت و کنترل آسیب‌های اجتماعی ایجاد اشتغال است.
 
مرتضوی، علم و مهارت را دو ضلع اصلی توسعه نهضت ملّی مهارت عنوان کرد و گفت: مردمی‌سازی و برون‌سپاری در حوزه آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
 
وی بر ضرورت تعریف رشته‌های مهارت‌آموزی متناسب با اولویت‌سنجی بازار کار و اشتغال تأکید کرد.
 
وزیر کار خاطرنشان کرد: همسان‌سازی حقوق و مزایای کارکنان سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور در دستورکار است.
 
«مهرداد عظیمی» رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور  نیز در این آیین گفت: این پروژه‌ها در بخش دولتی و غیردولتی در حالی امروز به مرحله افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد که پروژه‌های بخش دولتی شامل افتتاح ۶ مرکز دولتی، ۷ مرکز مدیریت، ۲۴ کارگاه آموزش دولتی، ۶ واحد پذیرنده محیط کار واقعی، ۳ تجهیز کارگاه آموزشی و ۳ واحد کارگاه سنجش است.
 
وی افزود: پروژه‌های دولتی که امروز به بهره‌برداری می‌رسند و رسماً آغاز به کار می‌کنند، راه‌اندازی ۶ مرکز آموزشی با ۲۵ کارگاه و زیربنای ۲۰ هزار مترمربع و راه‌اندازی سه کارگاه سنجش مهارت با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال که ۱۳ هزار نفر سنجش به ظرفیت آموزشی سازمان در بخش دولتی اضافه خواهد شد.
 
عظیمی ادامه داد: در بخش غیردولتی پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود ایجاد ۸۷۸ آموزشگاه آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای، ۶ کارگاه آموزش محیط کار واقعی، ۷ مرکز مهارت‌آموزی و مشاور شغلی دانشگاهی و ۷۳ عنوان مرکز آموزش جوار کارگاهی است که مجموع این پروژه‌ها به ایجاد اشتغال مستقیم حداقل ۲۶۰۰ نفر کمک می‌کند.
 
معاون وزیر کار افزود: همچنین ۳۸ هزار نفر دوره آموزش در سال به ظرفیت‌های آموزش سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای اضافه می‌شود که مجموع این آموزش‌ها در بخش خصوصی با صرف اعتبار بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
 
به گفته عظیمی، طی این دوره ۱۸۷ هزار نفر آموزش نیز در حوزه مشاغل خانگی به ثبت رسیده که نسبت به دولت قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.
 
در این نشست مدیران‌کل سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای سراسر کشور گزارشی از عملکرد استان‌های خود ارائه کردند.
 
گفتنی‌است، امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۰۰۰ پروژه سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۳۲۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸     ساعت: ۱۱ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024