صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

علایم ایمنی را پشت سر خودروی متوقف نصب نمایید

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: اجرای طرح ۲۰ یکی از راهکارهای زود بازده کاهش تخلفات و تصادفات است

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ فیروز کشیر صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص اجرای طرح 20 در پایتخت توضیح داد . 
سرهنگ کشیر گفت : تخلفاتی وجود دارد که در صورت ارتکاب رانندگان موجب تصادف می شوند . تخلفاتی چون توقف در حریم بزرگراهها ، 
وی افزود : رانندگان می توانند بعد از خرابی و یا تصادفات خسارتی خودروی خود را به محل ایمن و توقفگاههای اضطراری که به همین منظور در معابر بزرگراهی تعبیه گردیده است منتقل نمایند تا از بروز حوادث جلوگیری نمایند . 
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : شاید راننده ای بخواهد لاستیک خودروی خود را تعویض نماید و یا بخواهد آب در مخزن شیشه شوی و یا رادیاتور خودرو بریزد و نباید در حاشیه بزرگراهها توقف داشت که این موضوع بسیار خطرناک و حادثه ساز است . 
سرهنگ کشیر افزود : توقفات حاشیه ای باعث تصادفات فوتی شدیدی نیز می شود . رانندگان می توانند با انتقال خودروی خود به حاشیه امن راه از بروز حوادث و تصادفات شدید جلوگیری نمایند . 
وی گفت : عابر پیاده ای که از یک گذرگاه عابر پیاده قصد عبور دارد وقتی با خودرویی که در این مسیر توقف کرده روبرو می شود مجبور است به داخل خیابان رفته و از آنجا حرکت نماید که این موضوع باعث برخورد خودروها و موتورسیکلت های در حال تردد با این عابران پیاده می شود .
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : برخی از رانندگان پس از خرابی خودرو و بدونقرار دادن علایم ایمنی در فاصله ای مناسب اقدام به تعمیر خوردوهای خود در معابر بزرگراهی می کنند که این اقدام نیز بسیار خطرساز می باشد و باعث تصادف دیگر رانندگان عبوری می شود . 
سرهنگ کشیر افزود ک پلیس راهور تهران بزرگ از تاریخ 02-10-1402 طرحی را با نام طرح بیست اجرا شد که بیست راهکار کوتاه مدت در رابطه با کاهش تصادفات در آن دیده شده است . تشدید گشت زنی تیم های پلیس بزرگراههای پلیس راهور تهران بزرگ و حذف پارک های حاشیه ای کنار بزرگراه که باعث توقفهای غیر ضروری می گردد از این راهکارهای کاهش این تخلفات و به تبع کاهش تصادفات در این معابر می باشد که در طرح 20 به آن اشاره شده است . 
وی اذعان داشت : کمبود حمل و نقل عمومی و افزایش خودروهای تک سرنشین و شناور نبودن ساعات کاری ادارات از جمله مسایل بسیار مهمی است که می بایست تغیراتی در آن ایجاد گردد و نیز مسئولیت فردی و اجتماعی باید نهادینه شود .

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۶۶۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱     ساعت: ۹ : ۴۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024