صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری جلسه ستاد احسان و نیکوکاری و جشن رمضان در استان کرمان

جلسه ستاد احسان و نیکوکاری و جشن رمضان استان کرمان با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در جلسه ستاد احسان و نیکوکاری و جشن رمضان در کرمان، مردم باوری را پایه اساسی پیشرفت و توسعه کشور دانست و اظهار کرد: تا مردم را باور نداشته باشیم و صرفاً با شعار مردمی بودن، به توسعه نمی‌رسیم. لذا باید آن را در خود تقویت کنیم زیرا انقلاب مردم‌پایه و کمیته امداد ذاتاً مردمی است و کسی که در کمیته امداد خدمت می‌کند اگر مردم باوری را در خود تقویت نکند نمی‌تواند مردم را پای کار خیر و احسان آورد.

آسوده تصریح کرد: رسالت و ماموریت ما در راستای خدمت به محرومان و توانمندسازی نیازمندان، راهبری خیر و احسان است نه صرفا تصدی‌گری آن. ما با بضاعت و وظیفه خود تصدی‌گری را انجام می‌دهیم اما اگر بخواهیم توانمندسازی نیازمند در کشور شکل بگیرد راهبرد کمیته امداد، راهبری خیر و احسان یعنی به صحنه آوردن تمام ظرفیت‌های مردمی، تشکل‌ها، نهادها و سازمان‌ها در مسیر خیر و احسان است. به همین دلیل از سال گذشته موضوع زکات را شروع کردیم؛ امسال تشکل‌ها را و سال آینده فعالان اقتصادی را پای کار می‌آوریم.

وی افزود: وظیفه ما در کمیته امداد به عنوان نیروهای خدمت‌رسان مردم و نظام و در تأمین امنیت نرم این است که فارغ از بسیاری از چهارچوب‌ها و قواعد باید در کنار مردم باشیم و شبانه‌روز تلاش کنیم تا مردم بیشتر از این رنج نکشند.

آسوده خدمت‌رسانی صحیح و صادقانه و به صحنه آوردن مردم برای رفع نیاز‌های محرومان را از جمله وظایف کمیته امداد برشمرد و ادامه داد: دولت خالصانه کار می‌کند اما باید شرایط را ببینیم و آن را در کمیته امداد، هم و غم خود قرار دهیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بر استفاده از فرصت مناسبت‌های ملی مذهبی برای نیکوکاری تأکید کرد و گفت: جشن نیکوکاری، ۲۲ بهمن، ایام عید و ماه رمضان و... از جمله مناسبت‌هایی هستند که باید از آنها استفاده کرد و این فرصت‌ها را برای رزق رساندن به نیازمندان قدر بدانیم.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال رشد ۳۶ درصدی کمک‌های مردمی را در مجموع کشور داشتیم و با توجه شرایط سخت اقتصادی و تورم، مردم همیشه پای کار بودند اما تبیین، شفاف‌سازی، دقت، شناسایی نیازمند واقعی، تکریم نیکوکاران و نیازمندان عواملی هست که هم مردم علاقه‌مندان به خدمت می‌شوند و هم اینکه امانتی خداوند به ما داده با عزت و کرامت در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: امیدواریم با همراهی رسانه‌ها، نهاد‌های دولتی و انقلابی، آستان قدس، بنیاد مستضعفان و... در عید پیش رو کمک‌های ما و مردم در این شرایط سخت شبیه به مقاومت و دفاع سختی بر استکبار باشد زیرا دنیای استکبار وضعیت اقتصادی مردم را هدف گرفته و این‌بار ما افسران، سرداران و افسران این صحنه هستیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۴۷۹۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۴     ساعت: ۱۹ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024