صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

رانندگی می کنید ولی عملا پشت فرمان نیستید / باعث تصادف خود شمایید

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: اگر عزیزترین فرد زندگی هم تماس گرفت در حین رانندگی پاسخ او را ندهید.

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص تصادفات در حین مکالمه با تلفن همراه توضیح داد . 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی نیمی از اندام ، تفکر و هوش و حواس راننده را درگیر خود می کند .
سرهنگ مومنی گفت : شما در حین رانندگی هستید و در حال مکالمه با عزیز ترین فرد زندگی خود مانند مادر هستید و در این حالت است که تمام هوش و حواس شما دیگر به رانندگی نیست . 
وی افزود : یا اینکه در حین رانندگی هستید و با همکار خود در حال مکالمه هستید که با او جر و بحث و دعوا می کنید ولی عملا شما دیگر در پشت فرمان نیستید و انگار با او یقه به یقه شده اید و دعوا می کنید و این موضوعات در بروز تصادف تاثیر می گذارد . 
سرهنگ مومنی افزود : در این حالت راننده دیر تر خطر را احساس می کیند و دیرتر خطر به مغز شما فرمان می دهد و در این حین دیرتر مغز به پاها برای ترمز کردن فرمان می دهد و اینها باعث دیرتر عکس العمل نشان دادن راننده می شود .
وی گفت : 51 درصد از تصادفات فوتی شهر تهران به عدم توجه به جلوها بازمی گردد . 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت : استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی باعث حواس پرتی و برخورد با عابرین و دیگر خودروها و فوت عابرین پیاده و یا خود راننده می شود .

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۴۸۱۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۵     ساعت: ۱۱ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهريور
  • ١٧ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 21 2024