صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

طرح قرارگاه آموزش ایمنی کار در کشور ابلاغ شد

رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی«طرح قرارگاه آموزش ایمنی کار در کشور» را ابلاغ کرد

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حبیب اله جلیلی» افزود: با این ابلاغ مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها به عنوان روسای قرارگاه آموزش ایمنی کار در استان‌ها تعیین شدند.

وی به برگزاری همایش تبیین قرارگاه آموزش ایمنی کار در کارگاه‌های کوچک و نواختن نمادین زنگ قرارگاه ایمنی با هدف ایجاد یک نهضت فراگیر آموزش ایمنی در کشور اشاره کرد و گفت: به دنبال همایش مذکور دبیرخانه قرارگاه در مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار ایجاد شد.

جلیلی هدف از این اقدام را فراهم کردن طرح جامعی از اهداف، ضروریات، شاخص‌ها و ترکیب این قرارگاه در سطح ملی و استانی عنوان کرد.
وی گفت: وزیر تعاون به عنوان رئیس قرارگاه در احکامی معاون روابط کار را به عنوان دبیر و رئیس مرکز را به عنوان رئیس دبیرخانه قرارگاه منصوب کرد.
رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار تاکید کرد: مهم ترین وظیفه دبیرخانه ستادی، آغاز به کار دبیرخانه نظارتی در ستاد و پیگیری تشکیل آن در مراکز استان‌ها، تهیه و تدوین برنامه‌های عملیاتی قرارگاه در حوزه آموزش ایمنی و بهداشت کار و ابلاغ آن به استان‌ها، برگزاری نشست های توجیهی و نشست های علمی با اعضای دبیرخانه ستاد، روسا و دبیران متناظر استانی، نظارت بر عملکرد استان‌ها و ارائه گزارش از دستاوردهای قرارگاه به صورت منظم و دوره‌ای خواهد بود.

جلیلی یادآور شد: دبیرخانه‌های متناظر در استان‌ها نیز پس از تشکیل، وظیفه راهبری و اجرای برنامه‌های تبیینی و ابلاغی ستاد را در حوزه آموزش ایمنی کارگاه‌های کوچک در استانها عهده‌دار خواهند بود .
رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خاطرنشان کرد: بدون شک این اتفاق فرصت مغتنمی بر ای ایجاد یک ساختار منظم، منضبط و کارآمد در راستای ساماندهی نظام آموزش ایمنی نزد کارگاه‌های کوچک خواهد بود و قطعا به کاهش حوادث شغلی و همچنین ارتقاء، حفظ و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور می‌انجامد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۶۱۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶     ساعت: ۱۲ : ۱۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024