صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اولویت‌بخشی به وام اشتغال، تقویت صندوق ضمانت و توسعه بازار محصولات مددجویان سه خواسته رئیس کمیته امداد از رئیس جمهور

رئیس کمیته امداد از رئیس جمهور خواست در سه موضوع اولویت‌بخشی به پرداخت وام اشتغال، تقویت منابع صندوق ضمانت و توسعه بازار محصولات، به یاری مددجویان کمیته امداد بیاید.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در جشن ملی توانمندسازی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد که با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به همزمانی ایام سالگرد تاسیس کمیته امداد با فرمان امام(ره) و برگزاری جشن توانمندسازی ۱۰۰ هزار مددجو و ولی‌نعمت، یاد و نام شهدا، امام شهدا و درگذشتگان و پیشکسوتان کمیته امداد را گرامی داشت و از زحمات همه مدیران و کارکنان این نهاد تقدیر کرد.

وی با تبریک ایام پایانی ماه شعبان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این جشن ملی لازم است از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، استانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شبکه بانکی کشور و اعضای هیات دولت به جهت همراهی با برنامه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تشکر نمایم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توانمندسازی مددجویان همراه با ایجاد درآمد باثبات، اضافه کرد: مجموعه امداد امام(ره) فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای توسعه اشتغال در کشور داشته است که ثمره آن توانمندسازی از مسیر ایجاد اشتغال و برگزاری جشن خودکفایی بلندای همت در استان‌ها و جشن ملی باشکوه توانمندسازی ۱۰۰ هزار مددجو است.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد ستون اتکا و اعتماد خیران و نیکوکاران به عنوان مرجع رفع مشکلات نیازمندان به واسطه تلاش‌های صادقانه امدادگران در سراسر کشور و خدمات گسترده است، تاکید کرد: علاوه بر کارنامه موفق در جذب تسهیلات و نظارت بر حسن اجرای برنامه اشتغال، اقدامات متعدد دیگری با محرویت کیفیت‌بخشی به مشاغل ایجاد شده در دستور کار قرار گرفته است.

وی توسعه مشاغل با استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال دانست و گفت: اضافه کردن مشاغل نوین از جمله آزادکاری و توسعه خدمات مربوط به بازار با استفاده از سکوهای فضای مجازی برای فروش محصولات و همچنین ایجاد ۹۳۶۲ نیروگاه خورشیدی خانگی از ابتدای دولت سیزدهم از دیگر اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال است.

رئیس کمیته امداد تکمیل زنجیره‌های تولید را ضروری عنوان کرد و افزود: ۳۰ درصد مشاغل مددجویان در زنجیره‌های تولید شکل گرفته است؛ همچنین صندوق تضمین اشتغال مددجویان برای حل مشکل ضمانت وام مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شده است.

بختیاری با تاکید بر توانمندسازی فرزندان خانواده‌های تحت حمایت با هدف از بین بردن چرخه فقر، تصریح کرد: برنامه مهارت‌آموزی نوجوانان در تابستان گذشته با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و مشارکت ۳۵ هزار نفر از فرزندان تحت حمایت انجام شد و ۲۰ هزار دانش‌اموز متقاضی مدارس استعدادهای درخشات مورد حمایت مشاوره‌ای و آموزشی قرار گرفتند.

وی همچنین گفت: پشتیبانی مشاوره‌ای و آموزشی از ۶۰ هزار دانش‌اموز کنکوری صورت گرفته است و با هدف جوانی جمعیت، بیش از ۹۰ هزار جهیزیه به نورعروسان اهدا شده است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: این توفیقات مرهون همکاری بسیار خوب دولت مردمی سیزدهم به ویژه وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، دفتر رهبر معظم انقلاب، نهادهای انقلاب اسلامی، بانک مردکزی و همه خدمتگذاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی، خیران و نیکوکاران، رسانه‌ها و رسانه ملی و تلاش شبانه‌روزی امدادگران در تمام سطوح است که از همه آنها قدردانی می‌کنم.

وی خواستار تسهیل در پرداخت وام اشتغال مددجویان، تقویت منابع صندوق ضمانت اشتغال و توسعه بازار محصولات مددجویی شد و گفت: کمیته امداد آمادگی دارد ضمن استمرار برنامه خودکفایی مددجویان، نقش محوری در ایجاد و توسعه مشاغل خرد و خانگی و روستایی را ایفا نماید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۲۰۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰     ساعت: ۱۵ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024