صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
'بررسی تصادفات فوتی طرح نوروزی ۱۴۰۳'

عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه رکوردار تصادفات فوتی پایتخت در طرح نوروزی

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تصادفات فوتی طرح نوروزی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متاسفانه بخش عمده ای از تصادفات فوتی رخ داده در شهر تهران از روزهای پایانی اسفندماه تا امروز به علت عدم توجه راننده به جلو و البته عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می شود

به گزارش جهانی پرس، کشیر ادامه داد؛ با بررسی تصادفات رخ داده در طرح نوروزی پلیس راهور پایتخت شاهد وقوع 11 فقره تصادف فوتی بوده ایم که 5 فقره تصادف به علت عدم توجه راننده به جلو رخ داده ، 4 فقره  تصادف  به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ، یک تصادف عبور از چراغ قرمز  و یک تصادف نیز به دلیل تغییر مسیر ناگهانی اتفاق افتاده است.
معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد؛ متاسفانه در میان یازده تصادف فوتی رخ داده از تاریخ 25/12/1402 تا 3/1/1403 ، سه فقره از تصادفات به موتور سیکلت ها مرتبط می شد که در این میان عبور از چراغ قرمز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه برای راکب موتورسیکلت سوارانی که هر سه در بیمارستان جان خود را از دست داده اند ثبت شده است.
سرهنگ کشیر در پایان گفت:از مسافران و شهروندان تهرانی خواهشمندیم ؛
-        با رعایت سرعت مطمئنه در شهر تردد کنید.
-        استفاده از موبایل عامل اصلی عدم توجه به جلو است که این روزها موجب تصادفات فوتی و جرحی بسیاری می شود.
-        لطفا در صورت خستگی و خواب آلودگی در ساعات پایانی شب و پس از مهمانی های شبانه نوروز و ماه مبارک رمضان از رانندگی خودداری کنید.
-        موتورسواران ضمن استفاده از کلاه ایمنی و سرعت مطمئنه از تردد در تونل ها ، خطوط ویژه و معابری که برای این کاربران ترافیکی ممنوع است ، خودداری نمایند.
-        عابرین پیاده در بزرگراه های تهران طبق آمار و ارقام پلیس راهور تهران بزرگ جان خود را به دلیل عبور از عرض بزرگراه و عدم استفاده از پل عابر از دست میدهند. لطفا ضمن استفاده از پل عابر پیاده از معابری مانند بزرگراه ها که تردد در آنها با مخاطرات بسیار همراه است خودداری کنید.
-        عبور  از چراغ قرمز عامل بسیاری از تصادفات فوتی موتورسواران است، لطفا با رعایت قوانین روزهای زیبای آغازین سال نو را به کام خود و خانواده خود تلخ نکنید.
-        عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه محصول سرعت غیرمجاز ، سبقت غیرمجاز ، سرحال نبودن راننده و ... است. لطفا با رعایت سرعت مجاز  در معابر شهری سلامت به مقصد برسید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۴۸۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۴     ساعت: ۱۰ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024