صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

رتبه اول تصادفات فوتی عابرین پیاده شهر تهران به افراد بالای ۶۰ سال اختصاص دارد

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: کم شدن سرعت عکس العمل باعث تردید در تصمیم گیری در حرکت در معابر می شود

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص سن عابرین پیاده در تصادفات شهر تهران توضیح داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : رتبه اول تصادفات فوتی عابرین پیاده شهر تهران به افراد بالای 60 سال اختصاص دارد .
وی بیان داشت : این موضوع خیلی دردناک است . چرا که هر چقدر که سن عابرین پیاده بالاتر می رود توانایی های جسمی وی نیز کم می شود و قوای جسمی او کم شده و سرعت عکس العمل این عابرین پیاده نیز کم می شود .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : کم شدن سرعت عکس العمل باعث تردید در تصمیم گیری در حرکت در معابر می شود . خیلی از عابرین پیاده مسن که در حال تردد در معابر هستند یک گام به جلو بر می دارند ولی در این حال احساس می کنند که دیگر نمی توانند تردد نمایند و از حرکت خودروها یک ترس به جان آنهامی افتد و یک گام به عقب برمی دارد . 
سرهنگ جوانبخت افزود : این فرد مسن نمی داند که راننده ای که در آن مسیر در حال تردد است پیش خود محاسبه کگرده است که این فرد از آن مسیر رد شده است پس من می وانم از پشت سر او حرکت کرده و رد شوم . 
وی گفت : همین گامی که عابر پیاده سالمند ما به عقب برداشته منجر به برخورد خودرو با او میشود و حادثه ای تلخ و ناگوار را رقم می زند .
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : اگر در خانواده سالمند داریم که در سنی قرار دارد که این شرایط را دارد و کندی حرکتی دارد و نمی تواند برای ترددهای خود در معابر به موقع تصمیم گیری نماید همیشه همراه او باشیم و آموزشهای خوبی به بدهیم و اینکه از آنها بخواهیم که لباس روشن بر تن بپوشند .
وی افزود : سالمندترین فردی که در سال گذشته در شهر تهران بر اثر تصادف جان خود را از دست داد یک آقای 92 ساله بوند و کوچکترین فرد نیز یک کودک 4 ساله بوده که به همراه والدین خود بوده و موارد ایمنی را رعایت نکرده و موجب فوت این کودک شده بود .

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۸۱۲۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱     ساعت: ۲۰ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024