صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

جرعه آبی که راننده را خفه کرد ؟!

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: راننده می بایست توجه کافی و لازم را به جلو داشته باشد

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ فیروز کشیر در خصوص هوش و حواس راننده در حین رانندگی توضیح داد . 
سرهنگ کشیر گفت : استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی متاسفانه به یک عادت غلط در بین برخی از رانندگان در حین رانندگی تبدیل شده و در حال نهادینه شدن است و حوادث بسیار تلخ و ناگواری را نیز رقم می زند .
سرهنگ کشیر افزود : استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی ورفتاری راننده می گردد ممنوع است . استفاده از هرگونه وسیله که باعث بر هم زدن تمرکز راننده و انحراف ذهنی او از رانندگی گردد و باعث بر هم زدن هوش و حواس راننده گردد ممنوع است . 
وی گفت : راننده موظف است تمام هوش و حواس خود را در رانندگی به جلو معطوف دارد و به عنوان یک راننده می بایست توجه کافی و لازم را به جلو داشته باشیم .
وی افزود : همچنین ماده 180 آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت بیان و اشعار میدارد که رانندگان حق ندارند در حین رانندگی دخانیات استفاده نمایند چرا که این اقدام خطرناک است و ممکن است بر روی لباس راننده بیافتد و حوادث ناگواری را رقم بزند . 
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : همچنین راننده حق ندارد در حین رانندگی خوراکی و آشامیدنی استفاده نماید چرا که ممکن است یک لحظه آب در گلوی راننده پریده و باعث خفگی و واژگون شدن خودرو گردد و این حادثه دیگر خودروها را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد .

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۴۱۵
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
  • ٧ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 15 2024