صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

گزارش عملکرد دو ساله اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی با اشاره به ورزشکاران سازمان یافته این استان گفت: با جمعیت ورزشکاران سازمان یافته به تعداد ۲۴۶۶۹۵ نفر در قالب ۵۱ هیات ورزشی در دو سال گذشته بیشتر از ۱۰۰ اعزام به مسابقات کشور و ۴۹ میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را تجربه کرده است و تعداد ۴۴۳ مدال‌آور در رشته‌های مختلف ورزشی داشته است.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علیرضا تاج فیروز درخصوص فعالیت‌های سمن‌های این استان اظهار داشت: سمن های دارای مجوز استان به تعداد ۱۱۷ سمن رسیده است که از این تعداد ۲۰ سمن فعالیت دارند و با جمعیت جوان دو میلیون نفری استان جا دارد که توان مضاعفی به استناد سند تحول دولت مردمی برای این حوزه گذارده شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی افزود: برگزاری ۳۰۰ سمینار فرهنگی و کلاس آموزشی ویژه جوانان از برنامه های سال گذشته بوده و همچنین در حوزه خانواده برگزاری جشن وصال ویژه نوعروسان و اعطای جهیزیه به نوعروسان از محل خیریه بالغ بر ۱۴۰۰ فقره از نقاط قوت این حوزه است.
وی اشاره کرد: سرانه ورزش استان در دولت سیزدهم در حال رشد است در همین حال ۴۲۱مکان ورزشی در شهرهای استان و ۴۸۹ مکان ورزشی در بافت روستایی در حال فعالیت است.
تاج فیروز اشاره کرد ورزش بانوان در بعد قهرمانی برای اولین بار مدال طلای مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا را نصیب کشور کرد و در ورزش همگانی با بر پایی کلاس های آموزشی سعی در توسعه ورزش خانواده دارد.
تکمیل پروژه مجموعه ورزشی ثامن الائمه مشهد به وسعت ۴۰۰ هکتار در دولت مردمی سیزدهم در دست بررسی و اقدام است و با پیگیریهای مداوم سعی خواهد شد که نسبت به ارتقا سطح استانداردهای این مجموعه کوشید. این مجموعه دارای یکی از بزرگترین پیست‌های اتومبیلرانی کشور، پیست سوارکاری، پیست دوچرخه سواری بین المللی ،مجموعه های آبی و سالن‌های چند منظوره، سالن ۶۰۰۰ نفری و استادیوم فوتبال است.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۰۶۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۱۳     ساعت: ۲۰ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024