صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
بازی های هانگژو؛

آنچه در سیزدهیمن روز از بازیهای آسیایی گذشت

کاروان اعزامی ایران در سیزدهمین روز از رقابت های آسیایی هانگژو موفق به کسب ۱ مدال طلا در کاراته، ۱ مدال نقره در کشتی آزاد و ۱ مدال برنز در کبدی بانوان شد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نتایج عملکرد کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی هانگژو به شرح ذیل است:
تیروکمان:
تیم ملی ریکرو زنان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم چین شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.
تیم ملی ریکرو مردان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم اندونزی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
کشتی:
ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم در دور نخست لوبرگویتو آلوین از فیلیپین را شکست داد. او در دومین مبارزه مقابل حریف هندی شکست خورد.
رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم در دور اول مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان با نتیجه ۱۲ بر ۶ به برتری رسید و در دومین‌ مبارزه نیز برابر مقابل کایکی یاماگوچی از ژاپن به سختی و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. وی در سومین مبارزه نیز مقابل باون وی از چین با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد و در نیمه‌نهایی ۸ بر یک باجرانگ از هند را برد و فینالیست شد. او در فینال برابر تولگا اوچیر مغولی شکست خورد و به مدال نقره رسید.
قایقرانی:
رکسانا رازقیان نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی اسلالوم با ثبت زمان ۱۳۳.۸۶ ثانیه پنجم شد و به فینال راه یافت. او در فینال زمان ۱۳۱.۸۳ ثانیه را ثبت کرد و در رده چهارم قرار گرفت و به مدال نرسید.
کاراته:
سجاد گنج زاده نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم ایران برابر نماینده لائوس، پاکستان و تایلند پیروز شد و به فینال رسید. او در فینال توانست مدال طلا را به دارمغان آورد.
آتوسا گلشادنژاد در وزن ۶۱-کیلوگرم کاراته زنان پس از پیروزی در دور اول برابر سارا العامری از امارات، در مسابقه دوم به مصاف حریف ویتنامی رفت که با رای داوران و در حالی که نتیجه 2-2 بود، بازنده اعلام شد.
کبدی:
تیم ملی کبدی زنان در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل چین تایپه به مدال برنز مشترک بازی‌های آسیایی رسید.
تیم ملی کبدی مردان با برتری ۴۷ بر ۲۴ مقابل چین‌تایپه به فینال صعود کرد.
سوارکاری:
نمایندگان سوارکاری ایران شامل نغمه خانجانی، امید غریبی و مسعود مکاری‌نژاد در دور اول مرحله نهایی انفرادی شرکت کردند که در پایان، خانجانی و غریبی راهی مرحله فینال شدند.
امید غریبی در استارت‌لیست فینال، نخستین سوارکار بود و امتیاز قابل توجهی به دست نیاورد و در رده ۲۱ قرار گرفت.
نغمه خانجانی هم که پیش‌تر بدون خطا مسیر را طی کرده و راهی فینال شده بود، با ۶ امتیاز منفی پنالتی در فینال، نتوانست در رقابت با سوارکاران کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات، به رتبه‌ای بهتر از سیزدهم دست پیدا کند.
وزنه‌برداری:
رضا دهدار در دسته ۱۰۹ کیلوگرم در حرکت اول یک‌ضرب، وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را انداخت. در حرکت دوم، پشت وزنه ۱۷۰ کیلوگرم قرار گرفت و این وزنه را هم نتوانست مهار کند.او با نمایش عملکرد ضعیف موفق به ثبت رکورد در حرکت یک ضرب نشد و از بازی‌ها حذف شد.
مهدی کرمی در رقابت گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان، رکورد ۱۷۰ یک‌ضرب، ۲۱۰ دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پنجم شد و از کسب مدال بازماند.
الهام حسینی در یک‌ضرب رکورد ۹۵ کیلوگرم را ثبت کرد و در دوضرب انصراف داد.
شطرنج:
تیم ملی شطرنج ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سید محمد امین طباطبایی توانست در مرحله هشتم بخش استاندار با نتیجه ۳ بر یک فیلیپین را شکست دهد.
واترپلو:
تیم ملی واترپلوی ایران با شکست مقابل ژاپن از صعود به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی بازماند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۸۴۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۵     ساعت: ۱۱ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024