صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

سیتی یا بارسا - گواردیولا بالاخره انتخاب کرد!

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، پاسخ جالبی به سوال تیری آنری برای انتخاب از بین این تیم و بارسلونا داد.

به گزارش جهانی پرس از "ورزش سه"، مراسم The Best شب گذشته در لندن برگزار شد و پپ گواردیولا موفق شد جایزه بهترین مربی سال 2023 را با بیشتری رای از آن خودش کند. 
او فصل گذشته رکوردی درخشان را روی نیمکت منچسترسیتی به ثبت رساند و توانست این تیم را به سه‌گانه رویایی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی این کشور برساند و نامش را برای همیشه در تاریخ این باشگاه جاودانه کند. 
این مربی کاتالان حالا فاصله زیادی هم با سر الکس فرگوسن به عنوان پر افتخارترین مربی تاریخ فوتبال ندارد و انتظار می‌رود که خیلی زود این عنوان را هم از آن خود کند و بسیاری از او به عنوان بهترین و بزرگ‌ترین مربی دنیا نام می‌برند. 

اما بحث درباره این که آیا منچسترسیتی تیم بهتری است یا تیم قدرتمند بارسلونا که تحت هدایت گواردیولا توانست به تمامی افتخارات ممکن دست پید کند. این مربی شب گذشته هم بار دیگر با چنین سوالی روبرو شد و چاره دیگری جز پاسخ دادن به آن نداشت. 
تیری آنری که تجربه دو سال بازی برابر گواردیولا در ترکیب بارسلونا را در کارنامه دارد، در مراسم شب گذشته از او پرسید:« آخرین باری که این تعداد بازیکن در ترکیب تیم منتخب سال دنیا حضور داشتند هم با تو بود، وقتی که هدایت بارسلونا را برعهده داشتی. تو شش بازیکن در تیم سال 2010 داشتی. بنابراین کدام تیم از بین این دو تیم بهترین است؟»
گواردیولا پاسخ داد:« چه تیمی برنده می‎‌شود؟»

آنری گفت:« نه، بهترین! شما ممکن است حتی وقتی ببازید هم بهترین باشید.»
سرمربی منچسترسیتی که با سوالی سخت روبرو شده بود اظهار داشت:« لعنتی. تیم من در بارسلونا باورنکردنی بود. ما خیلی جوان بودیم. اما این تیم در لیگ برتر بسیار سرسخت و اهل رقابت است. برای من، بیدار شدن و کار کردن هر روزه با آنها بهترین پاداشی است که می‌توانم به عنوان یک مربی بگیرم. 
بارسلونا باشگاه محبوب قلب من بود. من آنجا به دنیا آمدم و هر چیزی که دارم از بارسلونا است. من آنجا رشد کردم و آنها بودند که ارزش‌هایم را به من دادند. اما با سیتی بود که توانستیم رویایی را به واقعیت تبدیل کنیم. ما انتظار نداشتیم اینجا باشیم، قهرمان سه‌گانه شویم. این برای همه ما خیلی خاص است.»

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۵۱۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۶     ساعت: ۱۰ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024