صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
با حضور معاون وزیر صورت گرفت؛

گزاری نشست خبری دومین دوره مسابقات روستاییان و‌ عشایر سراسر کشور


نشست خبری دومین دوره مسابقات ویژه روستاییان و عشایر سراسر کشور به ریاست سینا کلهر برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نشست خبری دومین دوره مسابقات ویژه روستاییان و عشایر سراسر کشور (جام پرچم2 ) روز دوشنبه 25 دیماه با حضور سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و عظیمی سرپرست دفتر ورزش روستایی و عشایری در مخل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

بنابراین گزارش در ابتدای نشست عظیمی سرپرست دفتر ورزش روستایی و عشایری با اشاره به برگزاری جام پرچم در سال گذشته اظهارداشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص امیدآفرینی در مناطق روستایی و عشایری رقم خورد.

وی برگزاری جام پرچم را یک اتفاق بی بدیل در ورزش کشور یاد کرد و افزود: 320 هزار ورزشکار دراولین دوره چام پرچم حضور پیدا کردند که در نوع خود بی نظیر بود.

عظیمی خاطرنشان کرد: دو رشته دوومیدانی و کاراته به جام پرچم 2 اضافه شدند و در دوبخش آقایان و بانوان این رویداد را در روستاها شروع خواهیم کرد.

در ادامه نشست خبری سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی به بیان عملکرد این معاونت پرداخت و افزود: سه حوزه ماموریتی فرهنگی، همگانی و روستایی داریم که همه همکاران تلاش کردند در این سه حوزه فعالیت لازم را داشته باشند.

کلهر با بیان اینکه در سال اخیر به تحرک بدنی افراد جامعه اضافه شده است، اظهار داشت: برخلاف آخرین ماه های کرونا در حال حاضر بیش از 35 درصد به تحرک بدنی جامعه اضافه شده است.

وی با بیان اینکه هرچه در ورزش روستایی سرمایه گذاری شود کم است، خاطرنشان کرد: در روستا سرمایه‌گذاری زیر ساختی زیادی انجام دادیم و نزدیک به9 هزار خانه روستایی تجهیز و سالن های خوبی در روستاها ساخته شده است.

سینا کلهر اظهار داشت: افق ما این بوده مسابقاتی را ویژه روستاییان برگزار کنیم که در این دوره سه رشته مینی فوتبال، کاراته و دوومیدانی حضور دارند و هدف این است که برای روستاها برنامه ویژه داشته باشیم که با برگزاری اولین دوره جام پرچم تا حدی به هدفمان دست یافتیم.


در ادامه نشست طباطبایی رییس فدراسیون کاراته گفت: کاراته یکی از پرجمعیت ترین رشته های ورزش است و تشکر می کنم که این رشته ورزشی را در جام پرچم شرکت دادند و ان شالله بتوانیم قدمی در توسعه ورزش در روستاها برداریم.

رییس فدراسیون کاراته بیان کرد: عشایر ما جمعیت زیادی را در بر میگیرند و روستاهای زیادی داریم در کشور و با بررسی صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که در بسیاری از روستاها کاراته فعال است.

طباطبایی تاکید کرد: بسیاری از قهرمانان ما در کاراته روستایی هستند و از روستا به رشد پیدا کردند و به موفقیت دست یافتند.

پسندیده رییس فدراسیون ورزشهای روستایی وعشایری با بیان اینکه فدراسیون ها مجری برگزاری برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان هستند، اظهار داشت: اولین دوره جام پرچم با حمایت معاونت همگانی و وزرات ورزش و جوانان انجام شد.

وی افزود: یکی از کارهایی که در راستای توسعه عدالت اجتماعی صورت گرفت، توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری بوده است و تلاش داریم این اتفاق مهم رقم بخورد.

پسندیده اظهار داشت: برای اجرای عدالت اجتماعی حمایت دیگر دستگاه‌ها نیاز است و همه دستگاه‌ها و در کنارش همه فدراسیون حضور داشته باشند که در جام پرچم این مهم رقم می‌خورد.

جام پرچم از روستاها آغاز می شود و نهایت ورزشکاران و شرکت کنندگان در سطح ملی حضور خواهند داشت و علاوه بر گسترش ورزش شور و نشاط اجتماعی را به همراه خواهد داشت.


در ادامه خلیلی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در جمع حاضرین گفت: برای گسترش فعالیت بدنی در جامعه باید ضرورت ورزش کردن را در بین جامعه عمومی کنیم.


رییس فدراسیون ورزش همگانی اظهار داشت: خوشحالم که یک رویداد بزرگ دیگری در بخش روستاها برای دومین دوره برگزار شود که برگزاری این گونه مسابقات در بخش استعدایابی خیلی می‌تواند به ما کمک کند.


در ادامه نشست سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی به سوالات خبرنگاران در حوزه ورزش روستایی و چام پرچم پاسخ داد.

در پایان نشست خبری با حضور معاون وزیر و روسای فدراسیون از لوگوی جام پرچم 2 رونمایی شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۵۳۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024