صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
چرا در ۸ سال گذشته انتقاد نبود؟!

نشست جنجالی طولانی و پرحاشیه امیر قلعه‌نویی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از دیدار برابر هنگ‌کنگ از عملکرد شاگردانش در زدن ضربات آخر انتقاد کرد.

به گزارش  جهانی پرس از"ورزش‌ سه"، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از پیروزی برابر هنگ‌کنگ حرف‌هایش را در نشست خبری اینطور درباره نمایش شاگردانش آغاز کرد: خوشحالیم که سه امتیاز این بازی را گرفتیم. بازی خوبی هم بچه‌ها انجام دادند ولی این همه موقعیت خراب کردن واقعا مربی را به مرز سکته می‌رساند. ما امروز خیلی خیلی موقعیت خراب کردیم و امکان داشت در 10 دقیقه آخر تنبیه هم بشویم. در مجموع اینکه 3 امتیاز را گرفتیم و صعود کردیم خیلی خوشحالیم.
او سپس به تمجید از عملکرد هنگ‌کنگ پرداخت: به تیم هنگ‌کنگ و مربی‌اش هم تبریک می‌گوییم. خیلی بازی خوبی انجام دادند. دنبال پیروزی بودند. اما ما باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌تر بودیم و موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. یک خوشحالی دیگر هم اینکه بعد از چند وقت کلین شیت کردیم. البته در یکی دو صحنه هم شانس آوردیم و باید گل می‌خوردیم. در مجموع از کسب سه امتیاز، صعود و کلیت شیت خوشحالیم ولی اینکه زیاد موقعیت از دست می‌دهیم ناراحت کننده است.

 

سوال اول از امیر قلعه‌نویی درباره شکست برابر عراق بود و اینکه آیا شکست ژاپن تغییری در برنامه‌های او ایجاد می‌کند یا خیر که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: طبیعتا مربیان یک سری معادلات برای خودشان ترسیم می‌کنند، اما به هر حال ما در یک مرحله‌ای به این دو تیم می‌خوریم. پس ما فقط و فقط به بازی‌های خودمان فکر می‌کنیم تا با کیفیت و ارائه یک بازی خوب به مراحل بالاتر برویم. به این موضوع فکر می‌کنیم و اگر بگوییم نه یعنی به جدول مسابقات نگاهی نداشته‌ایم. اما بیشتر و بیشتر باید بر قدرت تاکتیکی تیم خودمان تمرکز داشته باشیم.

 

سوال بعدی از امیر قلعه‌نویی درباره اشتباهات شاگردانش در زمین و عصبانیت او بود. سرمربی تیم ملی در واکنش به این سوال که دلیل این اشتباهات را عدم تمرکز می‌داند یا موضوعی دیگر عنوان کرد: این حرف را قبول دارم. یکی از مشکلات بازیکنان ایرانی این است که کیفیتی که باید در هر بازی داشته باشند، ندارند. چندین سال است که من مربی با این بازیکنان مشکل دارم. شاید به خاطر بازی ژاپن باشد یا هنگ‌کنگ را دست کم گرفتند. اما اینکه دویدند، خوب بازی کردند و ایجاد موقعیت کردند، این نشان می‌دهد تیم از نظر تاکتیکی به بلوغ خودش رسیده. اگر موقعیت‌های ما نصف‌شان هم به گل می‌رفت ما الان 4،5 گل زده بودیم و سوال شما هم تغییر می‌کرد. اینکه تیم ایجاد موقعیت می‌کند و در ساختار دفاعی هم نسبت به بازی قبل بهتر بوده، من مربی راضی‌ام ولی اینکه موقعیت‌ها گل نمی‌شود، ایراد کار است که باید تمرکز بیشتری داشته باشیم. باید هر بازی را به حکم فینال ببینیم. متاسفانه در شکل بازی تیم‌های ایرانی و بازیکنان ایرانی این مشکل هست.

 
 

از قلعه‌نویی پرسیده شد که چه برنامه‌ای دارد تا در بازی‌های بعدی و در اواخر مسابقه تیمش ضربات ایستگاهی خطرناک به حریفان ندهد. سرمربی تیم ملی در واکنش به این سوال گفت: من توضیح دادم. وقتی شما یک هیچ جلو هستید، نتیجه ثبات است. طبیعتا موقعیت‌ها که گل نمی‌شود به ساختار دفاعی فشار می‌آید و همین باعث شد یکی دو کرنر بدهیم ولی روی کرنرها همه توپ را زدیم. به غیر از صحنه روزبه فکر نمی‌کنم که موقعیت آنچنانی به هنگ کنگ داده باشیم. اما قبول دارم و نباید موقعیت به تیم حریف بدهیم.

 

سوال بعدی از امیر قلعه‌نویی این بود که تیم ملی توان بازی کوتاه را ندارد ولی توانایی این کار را ندارد و سوال بعدی همین خبرنگار درباره فاصله زیاد بین خطوط تیم بود که سرمربی تیم ملی به این دو سوال اینطور واکنش داشت: تیم ملی ایران 10 سال یک مدل دیگر بازی می‌کرد. در زمان کوتاه عوض کردن این نگرش هزینه دارد. اینکه بخواهی هجومی بازی کنی زمانبر است. اما در بازی روسیه که تیم را آنالیز کردیم، فاصله تیمی ما 30 متر بود ولی بازی‌های اخیر 25 متر شد که خیلی بهتر شدیم.

 

او در واکنش به سوال بعدی این خبرنگار که درباره این بود که او به بیرانوند گفته توپ بلند بزند، گفت: در بحث بازیسازی بحث این بود که دقایق آخر است و تیم تحت فشار است. گفتم بازی بلند انجام بده و گاهی باید اینکار را انجام داد. شاید در بازی‌های سخت به مشکل بخوریم اما نوع تمرین و مهندسی تمرین ما درآمدن از پرس است و امروز به نظرم خوب این کار را انجام دادیم. شما وقتی این همه موقعیت ایجاد می‌کنید و این همه کرنر می‌زنید، یعنی ساختار تیمی جواب می‌دهد. باز هم می‌گویم اگر موقعیت‌های ما تبدیل به گل می‌شد و 4 بر یک یا 5 بر یک می‌بردیم سوالات متفاوت می‌شد. البته باید فیلم بازی را هم ببینیم و ایرادها را برطرف کنیم.

او سپس در واکنش به اظهارات سرمربی هنگ‌‌کنگ که در نشست خبری گفته بود با شناخت از ایران موفق به مهار تیم ملی شده گفت: با احترامی که برای مربی هنگ‌کنگ قائلم، ان شاالله تفاوت‌ها مشخص می‌شود.از نظر موقعیت‌ها، شوت‌ها و .. اصلا قابل مقایسه با ما نبودند. حالا چطور این حرف را زده برای ایشان احترام قائلم ولی اگر موقعیت‌ها ما گل می‌شد، حتی اختلاف از تهران هم بیشتر می‌شد. ولی خب نظر مربی آنهاست. همانطور که آقا رامین (رضائیان) گفت یک تیم نمی‌تواند همه بازی‌ها را یک مدل انجام بدهد. شما ژاپن را ببینید که 2 بازی انجام داده و 4 گل خورده. ژاپنی که ادعا می‌کنند یک پای فینال است. ما در دو بازی یک گل خوردیم و این همه هجمه وارد می‌شود. قبول دارم و باید ایرادها را برطرف کنیم و از شما ممنونم که ضعف‌ها را می‌گویید. گفتن این ضعف‌ها باعث پیشرفت می‌شود. از آن طرف هم نباید تمرکز و ساختار دفاعی‌مان را زیر سوال ببریم. به هر حال هزینه دارد. تیمی که 10 سال یک مدل بازی کرده. شما بازی فلسطین را دیشب دیدید. این بازی هم همینطور. شاید مربی هنگ‌کنگ هم خواسته با این کار روحیه تیمش را بالا ببرد. حالا اگر آمار بیرون بیاید، اختلاف خیلی فاحش است و حتی از تهران هم بیشتر است.

 

این بازی خیلی ایراد داشت و باید بنشینیم بازی‌ها را آنالیز کنیم و با انتقادات و راهنمایی‌های شما بازی به بازی بهتر بشویم.
او ادامه داد:  این تیم ملی با همه امکاناتی که در 8 سال گذشته در اختیارش بوده، اینقدر از آنها انتقاد نمی‌شد. من از شما خواهش می‌کنم شما کمک کنید. یک عده بخل و حسادت دارند و نمی‌خواهند تیم ملی موفق شوند. ولی همان آدم‌هایی که الان انتقاد می‌کنند، چرا در 8 سال گذشته انتقاد نکردند. رئیس جمهور وقت در اختیار آنها بود، پول آنچنانی، کمپ‌های آنچنانی، بازیکنان هم جوا‌ن‌تر بودند، چرا آن زمان انتقاد نمی‌شد. یا جرات نداشتند یا حسادت می‌کنند و می‌خواهند تیم را بزنند. اما اینکه در گذشته با فلسطین مساوی کردیم خوب است ولی الان بد است. اردن را بردیم و دید چقدر حمله شد. هر تیمی را می‌بریم حمله می‌شود. ولی هشت سال پیش همه چیز گل و بلبل بوده و هیچ حمله‌ای نمی‌شده. ایران را دوست داشته باشید و انتقاد هم بکنید. امیر قلعه نویی هم کلی ایراد دارد و ادعایی نداریم. ولی زحمت بچه‌ها را زیر سوال نبریم. 10، 11 کیلومتر دویده‌اند. کادر فنی واقعا به روز و علمی کار می‌کند اما اینکه این رفتارها کنیم؟! چرا گذشته این انتقادات نبود. هم امکانات بیشتر بود، هم بازیکنان جوان‌تر بودند، چرا 8 سال گذشته چیزی نمی‌گفتند. در چند بازی اخیر ما بالای 40 گل زدیم. می‌گفتند اردن یا فلسطین ضعیف است. انتقاد بکنید، راهنمایی هم بکنید اما حب و بغض نداشته باشید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۲۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰     ساعت: ۱۰ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024