صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

شرط لازم برای پیروزی ایران مقابل امارات

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم‌ملی برای صعود از گروهش هیچ مشکلی ندارد

به گزارش جهانی پرس از ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران جمعه شب در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در دیداری سخت با نتیجه یک بر صفر هنگ کنگ را شکست داد. ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ کنگ اظهار کرد: خوشحالم که تیم تحت هر شرایطی این بازی را برد. اگر انتقادات زیادی به تیم وارد است صرفا به خاطر بهتر شدن تیم‌ملی است نه تخریب آن. حالا امکان دارد برخی از دوستان خطاب به منتقدان بگویند که آن‌ها چوب لای چرخ تیم‌ملی می‌گذارند اما کسی که به فوتبال شناخت داشته باشد و سالیان زیادی فوتبال بازی کرده باشد متوجه است که اگر انتقادی وجود دارد صرفا به خاطر کمک به تیم‌ملی است.

او افزود: خیلی از تیم‌ها در بازی‌های جام ملت‌ها کیفیت لازم را ندارند. فکر نمی‌کنم برای صعود کار سختی داشته باشیم، هر چند بازی برابر هنگ کنگ کمی ناامیدکننده بود و اشتباهات زیادی در هر سه خط وجود داشت. حتی چند موقعیت به تیم هنگ کنگ دادیم که شانس آوریم منجر به گل نشد.

نحوه بازی گرفتن از طارمی در تیم‌ملی، اثرگذاری او را کم می‌کند
این پیشکسوت فوتبال گفت: هر مربی تاکتیک و استراتژی خاص خود را دارد و براساس نظرات و تفکرات خود مهره‌ها را در زمین می‌چیند اما چون تیم ما در هر پست بازیکنان خوبی دارد، اعتقاد دارم با سیستم بهتری می‌توانستیم در زمین بازی کنیم. مغانلو بازیکن بدی نیست اما وقتی در جناحین بازیکنان خوبی مثل رامین رضایی را داریم، می‌توانستیم با دو مهاجم بازی کنیم.

قاسمپور ادامه داد: از سوی دیگر به نظرم قرار دادن طارمی به عنوان مهاجم کاذب یا پشت مهاجم اول یا دوم درست نبود. زمانی که می‌دانیم تمام خصوصیات طارمی مناسب بازی در داخل منطقه ۱۸ قدم است و در این منطقه خطرناک است، دور کردن او از این منطقه به صلاح نبود. طارمی بازیکنی است که از موقعیت‌ها به خوبی استفاده می‌کند و دور کردن او از این منطقه سبب کم شدن خاصیت و کیفیت این بازیکن می‌شود و در مواجه با تیم‌های به مراتب سخت‌تر امکان دارد به مشکل بخوریم.

اگر کیفیت ژاپن همین است، به قهرمانی بعد از ۴۰ سال امیدوارتر می‌شوم
او تاکید کرد: قبل از شروع جام‌ ملت‌های آسیا تیم‌های ژاپن، کره و عربستان را خیلی قوی ارزیابی می‌کردم اما با دیدن بازی چندتا از تیم‌ها امیدوار شدم که این مدعیانی که از قبل پیش‌بینی کرده بودم، در حدی نیستند که فکر می‌کردیم. البته از الان نباید قضاوت کرد، چون شرایط هر تیم بازی به بازی فرق می‌کند. البته اگر کیفیت بازی ژاپن همین تیمی باشد که برابر عراق بازی کرد ما را امیدوار می‌کند که بعد از بیش از ۴۰ سال بتوانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم.

قاسمپور افزود: البته عراق تیم کمی نیست و در گذشته یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا بود. با این حال، عراق بعد از جنگ با داعش به دلیل برخی مشکلاتی که در کشورش ایجاد شد، فوتبالش افت کرد. در گذشته قطر، امارات یا عربستانی وجود نداشت، تنها کویت و عراق حضور پرقدرت در فوتبال داشتند. زنگ خطر ما در فوتبال برابر هنگ‌کنگ زده شد که موقعیت‌های گل‌زنی‌اش کمتر از ایران نبود.

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران بیان کرد: هنگ کنگ زمانی که ما را تحت فشار یا پرس قرار می‌داد، نمی‌توانستیم از زیر پرس خارج شویم. شاید بعضی‌ها بگویند که برد عراق برابر ژاپن یک شگفتی بود اما معتقدم عراق فوتبال استخوان دار و محکمی دارد. شاید عراق افت داشته اما برابر تیم‌های بزرگ و مطرح همیشه مشکل ساز بوده است.

روز خوبمان باشد، مقابل امارات مشکلی نخواهیم داشت
قاسمپور تاکید کرد: اگر نمایشی که برابر هنگ کنگ داشتیم مقابل یک تیم قوی‌تر، با برنامه‌تر، منسجم‌تر و باتجربه‌تر انجام دهیم چه اتفاقی رخ می‌داد؟ البته برای صعود از گروه خود هیچ مشکلی نداریم. حتی فکر نمی‌کنم امارات نیز برای ما مشکل ساز شود مگر این که همانند بازی برابر هنگ‌کنگ روز خوبمان نباشد.

او اظهار کرد: درست است که امارات نسبت به هنگ‌کنگ با برنامه‌تر فوتبال بازی می‌کند اما فوتبال ما از نظر نفرات، تکنیک و ضریب هوشی خیلی بالاتر از سایر تیم‌هاست. به عنوان مثال، گلی که قائدی وارد دروازه کرد براساس خلاقیت و هوش این بازیکن بود. به هر صورت برابر امارات اگر روز خوبمان باشد شکست این تیم دور از دسترس نیست، هر چند در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

بازی با فلسطین و هنگ کنگ، بازی تدارکاتی بود
ملی پوش اسبق فوتبال خاطر نشان کرد: چون تیم ملی بازی تدارکاتی زیادی نداشت، همین دو بازی را می‌توانستیم به عنوان بازی تدارکاتی در نظر بگیریم و ارنج اصلی خود را در این دو بازی قرار دهیم. البته هر مربی تفکرات خاص خود را دارد و تصمیم نهایی را برای ارنج تیم، کادر فنی و دستیارانش می‌گیرند. ما به عنوان کارشناس فقط می‌توانیم از دور نقطه نظرات فنی خود را بیان کنیم، به هر صورت باید تابع تصمیم کادر فنی بود و به نظر آن‌ها احترام گذاشت.

قاسمپور در پایان گفت: اگر بخواهیم در مرحله گروهی به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کنیم، باید برابر امارات با ترکیب اصلی به زمین برویم، در غیر این صورت کار تا حدودی برای ایران سخت‌ خواهد شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۸۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱     ساعت: ۹ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024