صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
تکلیف حریف تیم ملی امروز مشخص می‌شود؛

چند ساعت تا اعلام رقیب ایران در مرحله حذفی آسیا

قلعه‌نویی همین امروز حریف بعدی تیم ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها را می‌شناسد.

به گزارش جهانی پرس - علی محمدی، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18:30 امشب آخرین دیدارش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را مقابل امارات برگزار می‌کند که صدرنشینی خود را در صورت کسب تساوی یا پیروزی برابر حریف چهار امتیازی قطعی خواهد کرد و در پایان 90 دقیقه نیز در جریان حریف بعدی‌اش قرار می‌گیرد.

ملی پوشان ایران در صورت صدرنشینیِ قابل پیش‌بینی در گروه C که امشب اتفاق می‌افتد، باید در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها به مصاف تیم سوم یکی از گروه‌های A ، B یا F بروند که سرنوشت همین تیم و رقیب بعدی شاگردان قلعه‌نویی تا ساعاتی دیگر (احتمالا ساعت 17) مشخص خواهد شد.

تیم سوم گروه A جام ملت‌های آسیا مشخص شده و چین با 2 امتیاز در این جایگاه قرار گرفته و امروز هم تکلیف تیم سوم جدول در گروه B تعیین می‌شود که احتمالا از بین تیم‌های سوریه (یک امتیاز) و هند (صفر امتیاز) خواهد بود و برنده این مسابقه که از ساعت 15 آغاز خواهد شد، شانس بالایی برای صعود به دور یک‌هشتم نهایی دارد و تقریبا حریف ایران را همین دیدار مشخص می‌کند.

 

اما سرنوشت حریف بعدی ایران در مرحله حذفی جام ملت‌ها، مقداری هم به دیگر بازی گروه C هم گره خورده و در صورتی که نتیجه بازی تیم‌های فلسطین و هنگ کنگ هم سرنوشت‌ساز خواهد بود و پایان این دیدار که همزمان با مسابقه شاگردان قلعه‌نویی است، تقریبا تکلیف حذف چین را مشخص می‌کند (که در صورت حذف چین، رقیب ایران در دور یک‌هشتم نیز امروز تعیین خواهد شد).

در حال حاضر و قبل از انجام مسابقات امروز، حریف ایران از بین تیم‌های چین، سوریه یا عمان انتخاب می‌شود ولی در صورتی که امروز صعود سوری‌ها از گروه B اتفاق بیفتد، شاگردان قلعه‌نویی نیز تکلیف خود را می‌دانند.

سوریه در صورت برتری مقابل هند که قابل پیش‌بینی است، 4 امتیازی خواهد شد و قطعا از گروه B صعود می‌کند و از دل بازی تیم‌های فلسطین یا هنگ‌کنگ هم اگر یک برنده بیرون بیاید، در آن صورت قطعا چین به‌عنوان تیم سوم گروه A صعود نخواهد کرد و به طبع، حریف ایران در دور یک‌هشتم نهایی نمی‌شود.

با این شرایط، در پایان بازی‌های امشب اگر فقط حذف چین قطعی شود که محتمل هم خواهد بود، تیم ملی ایران به طور قطعی در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف تیم سوم گروه B که احتمالا سوریه است، خواهد رفت.

البته حذف چین نیازمند توجه به نتیجه بازی فلسطین و هنگ‌کنگ هم نیست و اگر در مسابقه امروز بین سوریه و هند یکی برنده باشد، قطعا چین حذف خواهد شد و حتی مساوی (همراه با گل) هم چنین اتفاقی را رقم می‌زند.

چین فقط در صورتی شانس صعود به‌عنوان تیم سوم جدول گروه A را پیدا می‌کند که سوریه در بازی امروز مقابل هند به تساوی بدون گل برسد و از سوی دیگر با توجه به اینکه سوریه تاکنون یک کارت زرد کمتر از چین دریافت کرده، حداقل دو اخطار دیگر بگیرد یا اخراجی بدهد که در این‌صورت شانس بالا رفتن را برای چین زنده می‌کند که البته علاوه بر این اتفاق، جدال امشب فلسطین و هنگ‌کنگ هم نباید برنده داشته باشد!

با این شرایط باید اتفاقات متعدد و عجیب بیفتد تا اینکه صعود چین رقم بخورد که در این‌صورت، حریف ایران هم 24 ساعت بعد مشخص می‌شود ولی با حذف احتمالی چین، قطعا ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی به تیم ملی سوریه برخورد می‌کند.

ضمنا باید به این نکته توجه داشت که اگر ایران مقابل امارات بازنده شود و در رده دوم جدول گروه قرار بگیرد، در دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها باید به مصاف تاجیکستان، تیم دوم گروه A برود که بعید است این اتفاق بیفتد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۷۸۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۳     ساعت: ۱۰ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024