صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
خوب بردیم ولی باز بدشانس بودیم؛

قلعه‌نویی: از اتفاقات چند روز گذشته واقعا خوشحالم

سرمربی تیم ملی از نمایش تیمش مقابل امارات و صعود به مرحله حذفی ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش جهانی پرس از "ورزش‌سه"، حرف‌های امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از سومین بازی مرحله گروهی در جام ملت‌های 2023 قطر مقابل امارات که با پیروزی 2 بریک تیم ملی و 9 امتیازی شدن و صعود مقتدرانه به دور بعدی همراه شد، با ابراز ناراحتی درباره مصدومیت صادق محرمی آغاز شد: ناراحت شدیم برای آقای صادق محرمی. امیدواریم مشکل خاصی نباشد. باید تا فردا صبر کنیم تا تیم پزشکی نظر بدهد.
او سپس درباره بازی گفت: تشکر ویژه می‌کنیم از تماشاگران عزیز و شما عزیزان (خبرنگاران) که در چند ماه اخیر کمک کردید و مردمی که در خانه بازی را دیدند. انرژی مثبت داشتند و دعا کردند.

 

قلعه‌نویی در بخش دیگری از حرف‌هایش با تشکر از کسانی که به او درباره بازی با هنگ‌کنگ مشورت و نظر داده‌اند، اضافه کرد: در چند روز گذشته واقعا خوشحالم. بزرگان زیادی به من پیام دادند. واقعا خوشحالم از اینکه انسان‌های بزرگی در ایران هستند. هم راهنمایی کردند و هم با تماس خود قوت قلب دادند. این چیز خیلی بزرگی است. همکاران به این خوبی داریم. کارشناسانی که جزء بزرگان فوتبال ایران هستند. پیام دادند و راهنمایی کردند. یکی دو مشاور هم داریم که بازی را آنالیز کردند و نظرات‌شان را گفتند. همه دوستان.
او سپس درباره بازی گفت: بازی خیلی خوبی بود. بچه‌ها فوتبال خیلی خوبی را بازی کردند. در این بازی اما بدشانس بودیم. گل قلی‌زاده و سردار آفساید گرفته شد و گل محبی هم قبول نکرد. باید به فکر بازی آینده باشیم. هفت هشت روز فرصت داریم. به هر حال باید این مرحله را رها کنیم و به مرحله حذفی فکر کنیم. امیدوارم در آن مرحله بازی‌های با کیفیت‌تری نسبت به این سه بازی داشته باشیم.

از قلعه‌نویی درباره دیدار سخت در مرحله یک چهارم نهایی پرسیدند که مقابل کره جنوبی، ژاپن، اردن یا عراق خواهد بود. تیم ملی در واکنش به این سال گفت: اجازه دهید به بازی آینده فکر کنیم چون به بازی‌های مرحله بعد فکر کنیم، ممکن است روی عملکردمان تأثیر داشته باشد. باید مثل دیدار با امارات با قدرت و نهایت تفکر و آرامش بتوانیم به مراحل بالاتر برسیم. حالا به آن مرحله که رسیدیم درباره آن بازی صحبت خواهیم کرد.

 

قلعه‌نویی سپس با اشاره به این نکته که می‌خواهد صحبت‌های طارمی را تکمیل کند، اضافه کرد: در تکمیل صحبت‌های طارمی باید بگویم یکی از مشکلات شاید خودمان باشیم. اگر بازیکنان با کیفیت و در شرایط خوبی باشند قدرت تیمی خوبی چه از نظر تاکتیکی و تکنیکی خواهیم داشت. مهم این است که مثل بازی با فلسطین و امارات بهترین عملکرد را داشته باشیم و با این شکل می‌توانیم مرحله به مرحله بالا برویم. تیم را اگر بتوانیم از نظر ذهنی درست کنیم، خیلی بهتر می‌شویم.
او با تشکر از مهدی تاج اضافه کرد: تشکری باید از مهدی تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال داشته باشیم که در یک ماه گذشته خیلی تلاش و یکسری از مشکلات را برطرف کردند. فدراسیون فوتبال در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات بیرون از ایران از جمله تحریم‌ها، واقعا فدراسیون تحت فشار بود. هم بازیکنان صبوری کردند و هم فدراسیون تلاش زیادی انجام داد. از شخص کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنم که در این دو، سه هفته چندین بار تماس گرفت و کمک کرد تا آرامش درون تیم ما به وجود بیاید.

خبرنگار دیگری پیش از اینکه سوال خود را مطرح کند، از عملکرد تیم ملی و نمایش بازیکنان مقابل امارات تمجید کرد. او به گل‌های مردود و اشتیاق بازیکنان تیم ملی اشاره کرد و در ادامه از امیر قلعه‌نویی پرسید که چطور می‌خواهد تیمش را آماده مسابقه بعدی کند: در چند بخش باید پاسخ دهم. اولاً که بازیکنان را باید از نظر ذهنی آماده کنیم. در این تورنمنت‌ها حفظ شرایط بدنی بازیکنان مهم است تا آنها در مراحل بعدی بهترین شرایط را داشته باشند. بنابراین، مسئله ذهنی، ریکاوری و تمرینات مناسب تا تیم را آماده مسابقه کنیم. در این دو سه مقوله تقریباً خوب عمل کردیم و بقیه به کیفیت بازیکنان برمی‌گردد که آنها نیز تلاش خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. چه در بحث مکمل‌ها که بدن‌ها را شاداب نگه دارد و چه برنامه‌ریزی‌های قبل از ورود به مسابقات، خیلی خوب عمل کردیم. ما دو گروه علمی گذاشتیم تا مطالعه کنند. ما اسم کشورها را نمی‌آوریم که چطور ریکاوری کنیم و بعد از ریکاوری بدن‌ها را شاداب نگه داریم که از آن گروه‌های علمی و دانشگاهی نهایت تشکر را داشته باشم که واقعا به ما کمک کردند.

او سپس با اشاره به خاطرات حضورش در آلمان حرف‌هایش را اینطور از سر گرفت: ولی واقعیت فوتبال زمانی است که داور سوت بازی را می‌زند و بازیکنان باید بهترین عملکرد را داشته باشند. به‌خاطر دارم روزهایی که در آلمان بودم در لورکوزن از آقای کریستوف دام پرسیدم و او می‌گفت کارهایی که باید انجام می‌دادیم، انجام داده‌ایم و بقیه‌اش با بازیکن است. ما فقط لب خط هستیم. گروه فنی ما مطالعه علمی کردند و امروز جوابش را می‌گیریم.

سوال پایانی از امیر قلعه‌نویی درباره عملکرد زوج خط هجومی تیم ملی و عملکرد سردار آزمون و مهدی طارمی بود. او درباره اینکه چه دیدگاهی درباره عملکرد زوج تیم ملی دارد، بیان کرد: یادم هست سال 2007 به اجلاسی در هلسینکی رفتم. فیفا و یوفا پس از جام جهانی و جام ملت‌ها اجلاس می‌گذارد و تاکنون در سه اجلاس شرکت کرده‌ام. آنجا در بحث ساختارسازی تیم صحبت شد، آنالیز خط به خط تیم انجام گرفت و یکی از مدرسان فیفا حرف خوبی زد و گفت اگر می‌خواهید تیم‌تان را ارزیابی کنید دو موضوع خواهید داشت، نخست اینکه چقدر ایجاد موقعیت کردید، دوم چقدر اجازه دادید روی دروازه‌تان موقعیت ایجاد شود. این دو اصل باعث می‌شود روی نقاط ضعف و قوت‌ تیم‌تان کار کنید. ما در این دو مقوله موفق بودیم و در ایجاد موقعیت خوب کار کردیم و در بحث دفاع کمترین موقعیت را دادیم. البته فرصت هفت هشت روزه داریم که تجزیه و تحلیل کنیم و سه بازی انجام شده را ارزیابی خواهیم کرد. یقیناً نقاط ضعفی داریم که باید برطرف شود. باز هم می‌گویم اگر بازیکنان کیفیت خودشان را داشته باشند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۸۱۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۴     ساعت: ۱۰ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024