صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
داداش بزرگه قبل از بازی از دنیا رفت

حماسه وحدت حنانوف: دلاوری با چشم‌های گریان

وحدت حنانوف مدافع تیم فوتبال پرسپولیس شبی رویایی و البته تلخ را در قطر تجربه کرد.

به گزارش جهانی پرس از "ورزش سه", حنانوف به واسطه چند سال حضور در اردوی سرخپوشان پایتخت شناخته‌ترین بازیکن تیم ملی فوتبال تاجیکستانی به شمار می‌رود که در مصاف برابر امارات نیز مانند مرحله گروهی به خوبی توانست از تجربیات، اعتماد به نفس و توانایی خود برای کمک به تیم ملی کشورش استفاده کند.

حنانوف در مصاف مرحله یک هشتم نهایی جام ملتهای آسیا که فوتبال تاجیکستان برای اولین مرتبه حضور در این مرحله را تجربه می‌کرد، ستاره تیمش بود و در دقیقه ۲۹ موفق شد تک گل شاگردان پیتر شگرت را وارد دروازه امارات کند. این مسابقه در ادامه با گل امارات به تساوی کشیده شد تا بازی به وقت‌های اضافی برود و در وقت‌های اضافی هم تلاش دو تیم به جایی نرسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده برنده مسابقه و دومین تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۲۳ شود.

 

در ضربات پنالتی هر ۵ بازیکن تیم ملی فوتبال تاجیکستان موفق شدند ضربات خود را به گل تبدیل کنند تا امارات که یکی از ضربات خود را از دست داده بود چاره‌ای جز حذف و کنار رفتن از مسابقات نداشته باشد و درنهایت شاگردان بنام با نتیجه ۵ بر ۳ بازنده مسابقه شدند. 

اما بی‌شک نکته نقطه عطف این مسابقه برای وحدت حنانوف چیزی متفاوت از اتفاق و حسی بود که سایر ملی پوشان تیم ملی تاجیکستان در ورزشگاه احمدبن علی قطر تجربه کردند. ساعاتی قبل از این مسابقه خبر تلخی به اردوی تاجیکستان مخابره شد و در حالی که وحدت حنانوف برای حضور در نشست خبری پس از این مسابقه تاریخی انتخاب شده بود، مدافع پرسپولیس باید با خبر ناگوار درگذشت برادر بزرگ‌ترش هم مواجه می‌شد، تا لحظاتی دراماتیک در جریان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شکل بگیرد. 
 

حنانوف البته در این نشست خبری خیلی دوام نیاورد و صحبت‌های کوتاهش درباره دلیل اشک ریختن پس از گلزنی را اینطور با لهجه خاص تاجیک‌ها مطرح کرد: «متاسفانه خبر درگذشت داداش بزرگم را شنیدم. ای کاش زنده بود تا این خرسندی‌های ما را می‌دید.»

مدافع پرسپولیس که نمی‌توانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد پس از گفتن این جملات کوتاه از صندلی خود در نشست خبری بلند شد و در حالی که سرمربی تاجیکستان هم او را همراهی می‌کرد با عذرخواهی از خبرنگاران و اهالی رسانه حاضر در نشست سالن را ترک کرد.

احتمالاً شب دیدار برابر امارات که با اتفاقی تاریخی برای تیم ملی فوتبال تاجیکستان همراه شد و آنها توانستند برای اولین بار در جمع ۸ تیم برتر جام ملت‌های آسیا قرار بگیرند، فراموش نشدنی‌ترین شب مردم ازبک و همینطور حنانوف خواهد بود. با این حال برای حنانوف این شب تاریخی همواره با حسی دوگانه یادآوری خواهد شد؛ جایی که او پس از پشت سر گذاشتن یک شب درخشان یا حتی اگر پا را فراتر بگذاریم درخشان‌ترین شب زندگی حرفه‌ای، با تلخ‌ترین خبر ممکن هم مواجه شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۹۸۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۹     ساعت: ۹ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024