صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پول ندارند، بازیکن هم نمی‌دهند!

واکاوی دلایل بن‌بست نقل و انتقالاتی استقلال

هیچ باشگاهی حاضر نیست به سادگی در مسیر مد نظر استقلال برای جابه‌جایی بازیکن قرار بگیرد؛ مگر اینکه آبی‌ها خزانه‌ای پر از پول در اختیار داشته باشند.

به گزارش جهانی پرس از "ورزش سه"، مصاحبه‌ای که روز گذشته جواد نکونام سرمربی استقلال انجام داد و در آن به علی خطیر و همکارانش حمله کرد، بازتاب‌های مختلفی در فضای رسانه‌ای و هواداری داشته است. نکونام در این گفت و گو از برآورده نشدن خواسته‌هایش در نقل و انتقالات گلایه و مشخصا اعلام کرد از این هیچ بازیکنی با وجود اعلام لیست بازیکنان به مدیریت به جمع نفرات تیمش اضافه نشده، عصبانی و ناراحت است.

اگرچه سرمربی استقلال برخی مسائل جانبی را درباره نفرات مد نظرش و جذب نشدن آنها توسط مدیریت استقلال بر زبان آورد، اما موضوع اصلی‌ای که علی خطیر و همکارانش را در جذب نفرات مورد نظر نکونام ناکام گذاشته، درخواست های نجومی و عجیب باشگاه‌هایی است که این بازیکنان را در اختیار دارند.

بررسی شرایط و کسب اطلاع از مدیران باشگاه نشان می‌دهد مهدی تیکدری(مدافع راست گل‌گهر)، فرشید اسماعیلی(هافبک نساجی)، فرشید باقری (هافبک مس رفسنجان) و محمد حسین اسلامی(وینگر ذوب‌آهن) چهار بازیکنی هستند که در روزهای گذشته نکونام خواهان جذب آنها بود اما هنوز توافقی در این خصوص حاصل نشده است.

اگرچه خطیر مدیرعامل استقلال برای جذب این نفرات شخصا وارد مذاکره با باشگاه‌ها و بازیکنان شده اما درخواست‌های عجیب باعث شده تا نتیجه‌ای به ارمغان نیاید و ناراحتی نکونام علنی شود.

در ادامه به بررسی روند مذاکرات با چهار بازیکنی که نام آنها برده شد، پرداخته‌ایم:

بولت استقلالمهدی تیکدری؛ گل‌گهر سه بازیکن خواست!
روند انتقال مهدی تیکدری به استقلال در شرایطی خوبی پیش رفته بود؛ در جلسه‌ای که چند روز پیش میان علی خطیر و اسفندیارپور مدیرعامل گل‌گهر شکل گرفت هم توافقات خوبی حاصل شد و حتی دو طرف قرار گذاشته بودند که در ازای انتقال سامان تورانیان به گل‌گهر و پرداخت مبلغی در حدود 6 میلیارد تومان به این باشگاه، رضایت‌نامه تیکدری برای استقلال صادر شود.
با وجود توافقات صورت گرفته اما مباحثی که در فضای مجازی و رسانه‌ای مطرح شد، باعث شده تا مدیران گل‌گهر در ادامه درخواست خود را افزایش بدهند و در مکالمات بعدی درخواست سه بازیکن کنند!
در این خصوص شنیده می‌شود که گل‌گهری ها در مذاکرات بعدی علاوه بر تورانیان خواهان آن شده‌اند که پیمان بابایی و زبیر نیک‌نفس هم به سیرجان بروند و در ازای آن تیکدری به استقلال برود. درخواستی که چندان منطقی نیست و قطعا نکونام هم رضایت به جدایی همزمان سه بازیکن خود نخواهد داد.

بولت استقلالفرشید اسماعیلی؛ بند قرارداد دردسرساز شد
فرشید اسماعیلی برای حضور در استقلال همراه با نساجی به اردوی ترکیه نرفت و تصور می‌کرد که در مذاکره با مسئولان باشگاه شمالی مبلغی اندک(یک تا دو میلیارد تومان) به نساجی پرداخت می‌کند و می‌تواند آزادانه با استقلال قرارداد ببندد. اما این اتفاق تا این لحظه رخ نداده است.
فرشید اسماعیلی ظاهرا در قراردادش با نساجی بندی وجود دارد که در صورت درخواست برای جدایی و فسخ یک‌طرفه باید مبلغ 10 میلیارد تومان به این باشگاه غرامت بدهد و مسئولان استقلال در صورتی می‌توانند رضایت نساجی را بگیرند که 10 میلیارد به این باشگاه بپردازند.

بولت استقلالفرشید باقری؛ نامه بزنید تا مبلغ تعیین کنند
فرشید باقری هافبک سابق استقلال که نیم فصل اول را در مس رفسنجان گذراند، دیگر بازیکن مد نظر نکونام است. در مذاکرات اولیه میان استقلال و مدیربرنامه‌های فرشید باقری قرار بر این شده تا این هافبک باتجربه شخصا برای دریافت رضایت‌نامه‌اش از مس رفسنجان اقدام کند و برای قرارداد در باشگاه استقلال حاضر شود. باقری اما تاکنون با مخالفت مسی‌ها مواجه شده است.
در این باره گفته می‌شود که مدیربرنامه های باقری به مدیران استقلال اعلام کرده که به صورت رسمی به مس رفسنجان نامه بزنند و خواهان او شوند تا باشگاه مبدا درخواست خود برای صدور رضایتنامه را اعلام کند.
اگرچه استقلالی‌ها هنوز رسما برای جذب باقری به مس رفسنجان نامه نزدند، اما مشخصا در صورت تحقق این امر باشگاه نارنجی‌پوش همان پاسخی را به آنها می‌دهد که به باشگاه پرسپولیس درباره خدابنده‌لو داد.
مسی‌ها برای جذب خدابنده‌لو توسط پرسپولیس از باشگاه سرخ‌پوش تهرانی مبلغ 10 میلیارد تومان بابت رضایتنامه خواستند که این مساله با موافقت سرخپوشان مواجه نشده است.

بولت استقلالمحمدحسین اسلامی؛ بند فسخ 17.5 میلیاردی!
مذاکرات مسئولان استقلال و ذوب‌آهن برای جذب اسلامی 22 ساله نتیجه‌ای در بر نداشته است. این وینگر جوان اما در قراردادش بندی وجود دارد که در صورت پرداخت 300 هزار دلار آزاد می‌شود و می‌تواند به هر تیم دیگری برود. با توجه به نرخ روز دلار بند فسخ اسلامی بیش از 17.5 میلیارد تومان می‌شود و به همین خاطر مدیران استقلال در این خصوص اقدامی نکرده‌اند.
نکونام هم در مصاحبه اخیر خود به بند فسخ این بازیکن اشاره کرد اما پرداخت این پول برای فسخ قرارداد یک طرفه اسلامی موضوعی نیست که علی خطیر آن را بپذیرد.

بولت استقلالهزینه سنگین برای جذب بازیکنان مد نظر نکونام
با شرایط موجود جذب 4 بازیکنی که نکونام خواهان آنها است بر اساس خواسته‌های باشگاه‌های مبدا مبلغی در حدود 27.5 میلیارد تومان به همراه آزادسازی سه بازیکن (نیک‌نفس، تورانیان و بابایی) خرج روی دست باشگاه استقلال می‌گذارد. این موضوع جدا از پولی است که استقلالی‌ها باید بابت مبلغ قرارداد برای خود بازیکنان در نظر بگیرند و مجموعه اتفاقات کار پیوستن آنها به استقلال را سخت تر کرده است.

بولت استقلالامید به روزهای آینده
با وجود همه مسائل مطرح شده اما هواداران استقلال انتظار دارند که خطیر و نکونام با رسیدن به یک تفاهم خوب، کار را در نقل و انتقالات ادامه بدهند و در نهایت لیست بزرگسال تیم خود را با نفرات خوب تکمیل کنند. موضوعی که در مسیر کسب عنوان قهرمانی بسیار تاثیرگذار است و اگر رخ ندهد، شاهد کمبود بازیکن در طول مسابقات لیگ برتر در استقلال خواهیم بود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۰۲۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024