صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
داور از عراق متنفر بود یا ایمن حسین اشتباه کرد؟

چهره‌های مشهور فوتبال عراق درباره فغانی چه گفتند

تعدادی از کارشناسان و خبرنگاران عراقی درباره خروج زودهنگام تیم کشورشان از جام ملت‌های آسیا اظهار نظر کردند.

به گزارش  جهانی پرس - اکرم خاکپور، تیم ملی عراق روز گذشته در دیداری مهیج مقابل اردن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در دوحه با نتیجه سه بر دو شکست خورد. این شکست در حالی رقم خورد که ایمن حسین، ستاره تیم‌ ملی عراق، در نیمه دوم با تصمیم علیرضا فغانی، داور ایرانی، اخراج شده بود.

رافد سالم، خبرنگار عراقی، در حساب کاربری خود در فیس بوک نوشت: خداحافظی بسیار دردناک؛ غرور باعث شد تمرکز زیادی را از دست بدهیم. ایمن حسین نه فقط در اخطار دوم، بلکه در هر دو صحنه مستحق دریافت کارت زرد نبود. داور ایرانی اشتباه غیرمنطقی و غیرقابل قبولی مرتکب شد. او باید به اکثر بازیکنان اردنی که همین حرکت را انجام دادند و پس از گل اول تیم ما را مسخره کردند، کارت زرد نشان می‌داد.

وی توضیح داد: مسابقه سختی بود. آنها بازی را کنترل نکردند، اما موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. بازیکنانی بودند که اشتباه می‌کردند. فاصله زمانی بین گل دوم و سوم اردن چند ثانیه بود و تیم ما باید در آن لحظات مرگبار تمرکز می‌کرد. خداحافظی بسیار غم‌انگیز بود اما فوتبال اینگونه است و باید همه اشتباهات داخل و خارج از زمین را مرور کنیم.

 

جمعه الثامر، روزنامه‌نگار عراقی، نیز درباره این شکست نوشت: جدا از مسائل احساسی، آنها به داور ایرانی نیز حمله کردند و او را مقصر باخت دانستند، اما این واقعیت تغییر نمی‌دهد. ما باختیم چون با ذهنیت یک هوادار وارد شدیم، گویی پیروزی قطعی شده است. المنسف [نوعی غذای اردنی] باید روی شعله آرام پخته شود اما جو هواداری بین بازیکنان باعث شد آتش تند شود و غذا منفجر شود [کنایه از شکست به دلیل هیجان بالای بازیکنان]. برخی از رسانه‌ها نقش منفی بر روی بازیکنان تیم ملی داشتند و در کنار آن سستی مدیریتی و عدم انضباط در اردوی تیم ملی بود.

وی ادامه داد: با همه این شاخص‌ها برای تیمی که با احساسات و اشتیاق اغراق‌آمیز بازی می‌کرد، وارد نیمه اول فاجعه‌باری شدیم، به طوری که عملکرد متشنج و بی‌سابقه به نظر می‌رسید، در حالی که حریف آرام و منطقی بازی می‌کرد. نیمه به سمتی که می‌خواستند رفت و جلوتر هم کار تمام شد.

الثامر افزود: در نیمه دوم بازیکنان ما برای جبران هجوم بردند و تیم اردن موفق به حمله نشد. گل تساوی با ضربه سر ناطق به ثمر رسید، تلاطم عراق ادامه یافت و گل دوم توسط ایمن حسین به ثمر رسید که همراه با یک شادی بی‌مورد بود. حسین باید جشن را به هواداران بسپارد و حرفه‌ای‌تر عمل کند، او می‌دانست که کارت زرد دارد، بنابراین می‌تواند اخراج شود و فاجعه‌ای رخ دهد که بازیکنان و کاساس دچار مشکل شوند.

علی نوری، مجری برنامه ورزشی، هم در این باره گفت: در روز روشن جلوی چشم همه پیروزی ما را دزدیدند. بازیکنان وقتی گل می‌زنند می‌توانند جشن بگیرند. شادی نباید با زیاده روی همراه شود اما خروج بازیکن از زمین بازی هنگام گلزنی تخلف محسوب نمی‌شود و نیاز به تذکر ندارد، این نص قانون است، پس چرا ایمن حسین اخراج شد؟

اسعد السعدی، یکی از مسئولان فدراسیون عراق، در صفحه فیس بوک خود نوشت: اشک‌های شما برای تیم ملی عزیز است... اشک‌های خود را پاک کنید و غبار از حذف را کنار بزنید. آینده از آن شماست بچه‌ها. خروج از مسابقات قهرمانی آسیا به خاطر داور نفرت انگیز بود!

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۰۲۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024