صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
گزارش ویژه اوپتا؛

کره شنل قهرمانی را به ایران داد!

با حذف کره، شانس قهرمانی ایران بسیار افزایش یافته و در بالاترین حد ممکن قرار دارد.

به گزارش جهانی پرس از "ورزش سه"، یک بار دیگر نتایج برخلاف پیشبینی اوپتا رقم خورد و این بار کره‌جنوبی طعمه این وبسایت داده‌پردازی فوتبال شد. در حالی که اوپتا بیش از 66 درصد شانس قهرمانی را به ببرهای تائجو داده بود، تیم اردن بدون اینکه موقعیتی به کره بدهد، دو هیچ این تیم را شکست داد و به فینال رفت.

اما باوجود این نمایش سزاوارانه، همچنان از نگاه اوپتا، اردن برای قهرمانی شانس کمتری نسبت به ایران دارد. بر اساس آنچه در این وبسایت آمده، اردن 29.9% احتمال قهرمانی را به خود اختصاص داده و باوجود حضور در فینال، تنها کمی بیشتر از قطر شانس قهرمانی دارد.

در مورد ایران اما اعداد و ارقام کمی متفاوت است. شاگردان امیر قلعه‌نویی 59.6% شانس صعود به فینال را پیش روی خود می‌بینند و 41.5% احتمال قهرمانی در این مسابقات را به خود اختصاص دادند که بیشتر از عدد روز گذشته است.

 

به عبارتی با حذف تیم ملی کره جنوبی، شانس قهرمانی این تیم بین سه تیم دیگر تقسیم شده و اگرچه اردن تیمی است که بیشتر این سهم را به خود اختصاص داده اما همچنان ایران شانس اول قهرمانی از نگاه اوپتاست.

در صورتی که پیشبینی اوپتا درست از آب در بیاید و ایران به فینال صعود کند، 70.1% شانس قهرمانی برای تیم ایران خواهد بود که حتی از احتمال پیروزی کره‌جنوبی مقابل اردن هم بیشتر بود.

اما چرا اوپتا تا این حد به تیم ملی ایران اعتماد دارد؟ باتوجه به اینکه ایران در شش بازی اخیر خود با قطر پیروز شده و در جام ملتها 2015 نیز این تیم را شکست داده، احتمال بیشتری را برای پیروزی متوجه خود می‌بیند. همچنین بازگشت مهدی طارمی باعث شده تا ایران دست بالاتر را نسبت به قطر داشته باشد.

البته از آن سو قهرمانی عنابی‌ها در دوره قبلی و همچنین شرایط میزبانی باعث شده تا نسبت پیروزی در این بازی تقریبا برابر باشد و قطر به اندازه ایران پرستاره و آماده از شانس پیروزی برخوردار شود. همچنین نکته دیگری که ایران را تبدیل به شانس اول قهرمانی کرده، از یک سو پیروزی برابر ژاپن در دیدار یک چهارم نهایی از سوی دیگر حذف چهار مدعی (ژاپن، کره، استرالیا و عربستان) از رقابتهاست.

با این حال همانطور که روز گذشته اردن با شانس 33.4 درصدی موفق شد کره جنوبی را شکست دهد، هر احتمالی در دو بازی باقیمانده جام ملتهای آسیا نیز وجود دارد و این پیشبینی اوپتا نیز تنها در حد بررسی حالات مختلف و دخیل‌کردن آمار مهندسی در فوتبال باقی خواهد ماند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۲۹۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸     ساعت: ۱۰ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024