صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
لیست خمس ۲۱ نفره بسته می‌شود

پروژه تراکتور: امسال نخبگان، سال بعد قهرمان!

با خرید ارسلان مطهری، لیست بزرگسالان تراکتور برای حضور در نیم فصل دوم تکمیل شد.

به گزارش جهانی پرس از "ورزش سه"، یک روز بعد از نشست خبری جنجالی پاکو خمس، باشگاه تراکتور از خرید ارسلان مطهری پرده برداشت تا این بازیکن به نوزدهمین نفر در لیست بزرگسالان تیم فوتبال تراکتور تبدیل شود و این تیم با آمادگی کامل پای به هفته هجدهم و دیدار با استقلال خوزستان بگذارد.

نکته جالب در مورد تیم فوتبال تراکتور این است که آنها در نقل و انتقالات زمستانی حضور فعالی داشتند و بعد از خروج چند بازیکن از لیست، 5 خرید را نهایی کردند تا با تیمی تقویت‌شده وارد رقابت با مدعیان عنوان قهرمانی شوند.

البته مشکل اساسی تراکتور محدودیت در لیست نقل و انتقالاتی بزرگسالان بوده که امکان ثبت قرارداد 19 بازیکن بزرگسال را برای این تیم فراهم کرده و آنها چند بازیکن را هم در لیست خروجی قرار دادند.

 

تراکتورفهرست بزرگسالان تراکتور را ببینید:

مهارتوپدروازه‌بان: حسین پورحمیدی، احسان مرادیان

دفاعدفاع مرکزی: عارف آقاسی محمد حسینی، شجاع خلیل‌زاده (کاپیتان)
دفاعدفاع راست: سیامک نعمتی، محمد آقاجانپور، مهدی شیری
دفاعدفاع چپ: محمد نادری

هافبکهافبک دفاعی: صفا هادی
هافبکهافبک مرکزی: ریکاردو آلوز، مهدی حسینی
هافبکهافبک تهاجمی: گوستاوو واگنین

وینگروینگر راست: میلوش دلتیچ، سجاد آشوری
وینگروینگر چپ: امیرحسین حسین‌زاده
مهاجممهاجم: رحمان جعفری، مهدی عبدی، ارسلان مطهری

بولت سرشاخهعلاوه بر این نفرات مهدی هاشم‌نژاد و سعید کریم‌آذر هم که زیر 23 ساله هستند، در روند تیمی حضور دارند.

نگاهی به عمق اسکواد تراکتور نشان می‌دهد که این تیم به وضوح یکی از پرستاره‌ترین‌ تیم‌های فوتبال در لیگ برتر ایران است. حضور بازیکنانی نظیر شجاع، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، مهدی شیری، محمد نادری، ارسلان مطهری و امیرحسین حسین‌زاده که سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران را در کارنامه می‌بینند، باعث شده تا بار تجربی تیم تراکتور هم بالا برود.

همچنین چهار بازیکن خارجی تیم تراکتور، صفا، آلوز، گوستاوو و میلوش، تراکتور را تبدیل به بهترین تیم ایران از نظر کیفیت بازیکن خارجی کرده است. علاوه بر این نفراتی چون رحمان جعفری، مهدی حسینی و حسین پورحمیدی نیز انرژی خاصی را به تیم تراکتور تزریق می‌کند.

با این حال بر کسی پوشیده نیست که تراکتور در پست هافبک دفاعی با خلأ و ضعف جدی مواجه است. صفا هادی، گزینه نخست این تیم، عملکردی ضعیف در بازی‌های اخیر داشته و خمس برای جانشینی او ریکاردو آلوز و مهدی حسینی را در نظر دارد که به هیچ عنوان نمی‌توانند در دسته یک هافبک دفاعی خوب قرار بگیرند.

در حالی که ابتدای فصل تراکتور به عنوان یک مدعی قهرمانی مطرح بود و هوادارانش به چیزی جز این رضایت نمی‌دادند اما صحبت‌های روز گذشته پاکو خمس نشان داد که پیشرفت نسبت به فصل گذشته نیز او را راضی خواهد کرد. تراکتور فصل گذشته در رتبه چهارم قرار داشت و حالا کسب جایگاه سومی نیز به نظر رضایت سرمربی و شاید مالک را به دنبال داشته باشد.

البته کسب جایگاه سومی نیز با توجه به آمادگی پرسپولیس، استقلال و سپاهان، کار چندان ساده نخواهد بود و به نوعی این جایگاه نیز تبدیل به رتبه رقابتی برای تیم‌های ایرانی شده است.

خمس یک بار در صحبت‌های خود گفته بود که گواردیولا دو سال بعد از حضور در منچسترسیتی توانست این تیم را قهرمان کند و به نظر او پروژه تراکتور را نیز به همین شکل تعریف کرده است. به طوری که او بتواند هر فصل تیمش را پالایش کند و اسکواد بهتری را بسازد تا شاید بعد از دو سال، تراکتور توانایی رقابت کامل با سه مدعی را به دست بیاورد.

سرخپوشان تبریزی اگر این فصل رتبه سوم را کسب کنند، در صورت قهرمانی یکی از دو تیم اول در جام حذفی، سهمیه لیگ نخبگان را به دست می‌آورند و می‌توانند در این مسابقات حضور پیدا کنند و سال بعد نوبت به یک رقابت جانانه برای قهرمانی می‌رسد. البته کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم با توجه به کاهش کیفیت این مسابقات، شانس خوبی به تراکتور می‌دهد تا در لیگ تعدیل شده قهرمانان، برای حضور در مراحل نهایی تلاش خود را به کار ببندد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۴۸۵۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۷     ساعت: ۹ : ۵۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024