صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
روز سخت استقلال، پرسپولیس و سپاهان فرارسید

شاید یک غول امروز سقوط کند: شما بگویید!

تا ساعاتی دیگر سه دیدار مهم مرحله یک شانزدهم جام حذفی برگزار می‌شود و می‌توان اوج حساسیت و هیجان را در این سه رقابت با تمام وجود لمس کرد.

به گزارش جهانی پرس - شیوا زندی، مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در روزهای 25 و 26 بهمن ماه برگزار شد، اما به دلیل اینکه استقلال، پرسپولیس و سپاهان در تیم ملی نماینده داشتند و تیم ملی توانسته بود با امیر قلعه‌نویی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات برسد، این سه مسابقه برخلاف مسابقات دیگر به تعویق افتاد.
در همان مرحله اول جام حذفی که با حضور تیم‌های لیگ برتر به شکل کاملا داغ‌تری دنبال شد، شاهد اتفاقات غیرمنتظره بوده‌ایم که حذف فولاد خوزستان مقابل چادرملو، شکست نساجی مازندران مقابل آلومینیوم اراک، باخت استقلال خوزستان مقابل هوادار و درنهایت کنار رفتن صنعت نفت آبادان در ضربات پنالتی مقابل استقلال ملاثانی آبی‌پوش از آن دسته بودند. البته یک نتیجه غیرمنتظره دیگر هم در حال رقم خوردن بود که گل‌گهر پس از اینکه مسابقه‌اش مقابل نیکارپاس چالوس در پایان 90 دقیقه مساوی شد، در وقت‌های اضافی توانست دو گل بزند و خودش را به جمع 16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات برساند.
در زیر سه بازی باقی مانده مرحله یک هشتم نهایی را مرور می‌کنیم که مشخص می‌کند نه سرخابی‌ها و نه سپاهان کار ساده‌ای برای رسیدن به مرحله بعدی ندارند. از سوی دیگر فشار روی رقیبان این سه تیم بزرگ برای پیروزی کمتر است و همین موضوع می‌تواند برگ برنده آنها در مسابقه باشد. در این بین البته کار پرسپولیس و سپاهان با توجه به بازی در خانه راحت‌تر از استقلال خواهد بود.

*مس رفسنجان-استقلال؛ ساعت 17:30 دقیقه؛ ورزشگاه شهدای مس 
با وجود شرایط فوق‌العاده‌ای که استقلال با جواد نکونام تجربه می‌کند و مقتدرانه در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفته، اما ماجرای مصاف دور از خانه مقابل مس رفسنجان می‌تواند کاملا متفاوت باشد. نارنجی‌پوشان رفسنجانی که اصلا شرایط خوبی را در نیم فصل اول با ساکت الهامی تجربه نکردند، حالا با حضور محرم موفق به کسب 5 امتیاز از 3 مسابقه شده‌اند و طی این سه مسابقه دروازه این تیم بسته مانده تا مشخص شود که استقلال کار بسیار سختی مقابل تیم مس در رفسنجان دارد. البته نکته خوش بینانه در این بین برای استقلالی‌ها پیشینه درخشان جواد نکونام در مسابقات حذفی است و باید دید محرم چه تفکراتی برای رقم زدن یک پیروزی بزرگ در ذهن دارد.

*سپاهان-شمس‌آذر؛ ساعت 17:30 دقیقه؛ ورزشگاه نقش جهان 
سپاهان با تجربه 6 باخت پیاپی پا به این مسابقه می‌گذارد و مورایس و شاگردانش به شدت برای کسب پیروزی و بازگشت به فرم خوب‌شان تحت فشار هستند. در این بین محرومیت سیاوش یزدانی و مصدومیت 4 بازیکن حسابی دست مورایس را برای پیروزی در این مسابقه بسته است و در سوی مقابل آنها هم شگفتی‌ساز لیگ برتر در دوره بیست و سوم قرار دارد که هر طور شده موفق به حفظ سعید دقیقی شد و با وجود از دست دادن دو ستاره نیم فصل اول‌شان که اعرابی و رحمان جعفری بوده‌اند و یکی از آنها یعنی اعرابی احتمالا در ترکیب ثابت سپاهان بازی خواهد کرد، اصلا حریف آسانی به شمار نمی‌رود. سپاهانی‌ها هنوز اتفاقات بازی رفت در لیگ برتر و شکست در قزوین را فراموش نکرده‌اند و همین موضوع و نگاه انتقامی به مسابقه حساسیت‌های این بازی را بالاتر هم می‌برد.

*پرسپولیس- نفت و گازگچساران؛ ساعت 20؛ ورزشگاه آزادی
پرسپولیس اگرچه توانسته با کسب دو پیروزی پیاپی مقابل تراکتور و ذوب‌آهن به عنوان دو تیمی منسجم لیگ برتر شرایط خود را با اوسمار پس از یحیی گل‌محمدی سامان بدهد و باخت در اراک را فراموش کند، اما هنوز هواداران پرسپولیس باخت‌هایی غیرمنتظره نظیر شکست مقابل قشقایی شیراز یا کشیدن شدن بازی تیم محبوب‌شان در فصل گذشته مقابل ون‌پارس را در ذهن دارند و اصلا بعید نیست نفت و گاز گچساران با پیروز قربانی که یکی از منسجم‌ترین تیم‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران به شمار می‌‍رود، سد محکمی بر سر راه سرخپوشان برای صعود به مرحله بعدی باشد.

شما هم نظر خودتان را درباره سه مسابقه حساس امروز بنویسید. آیا فکر می‌کنید استقلال، پرسپولیس و سپاهان هر سه به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند یا یکی از آنها یا دوتایشان یا حتی هر سه ممکن است با شکست از دور مسابقات کنار بروند و روزی پراسترس و ناراحت کننده را برای هواداران‌شان رقم بزنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۵۰۸۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴     ساعت: ۱۰ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024