صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تبلور اندیشه و توسعه پایدار در پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشور

معاون گردشگری کشور بر تبلور اندیشه و توسعه پایدار در پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشور تاکید کرد.

به‌گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، علی‌اصغر شالبافیان روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در سومین روز از دوره آموزشی معاونان و کارشناسان سرمایه‌گذاری و گردشگری کشور در تبریز، گفت: یکی از کارهایی که می تواند به ما کمک کننده باشد در جریان قرارگرفتن وزارت به صورت مستمر  در خصوص مسائل و مشکلات استان ها است تا بتوانیم با شناسایی آن‌ها نسبت به مرتفع سازی‌شان اقدام کنیم.
معاون گردشگری کشور، گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشران هم از منظر تعداد و هم کارکردهای توسعه استان در سال‌های اخیر است. از جمله اقدامات ارزنده این استان می‌توان به اجرا و تعریف کلان پروژه‌ها، در عون بن علی تبریز اشاره کرد که سبب توسعه شهری این کلانشهر در این منطقه شده است و فرصت حضور و بهره‌مندی مردم را از این منطقه گردشگری فراهم کرده است.
شالبافیان بررسی موردی پروژه‌های گردشگری از مهم‌ترین اقدامات حوزه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: تعامل و حضور معاونان در این گردهمایی فرصتی مناسب برای تعامل، ارتقا اندیشه و هدف گذاری برای توسعه گردشگری کشور ایجاد کرده است. لذا از تمامی فعالان این عرصه خواستارم تا با تعامل و تبادل تجربه به بررسی دقیق موارد سرمایه‌گذاری بپردازند.
او با تاکید به لزوم پیشبرد طرح مولد سازی دولت، ادامه داد: ما با کمبود اراضی در کشور مواجه هستیم اما با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف، اراضی قابل تبدیل به مراکز اقامتی، تفریحی و گردشگری می‌تواند به سرمایه‌گذاران واگذار شود. وظیفه ما این است که از محل تبصره ۱۸ به سرمایه‌گذار کمک کنیم که در این خصوص پیگیری‌های مستمر از طرف وزارت و معاونت در حال انجام است.

شالبافیان اظهار داشت: از مهم‌ترین کارهایی که می توانیم برای سرمایه‌گذار انجام دهیم، توجه به نقشه‌های پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که فعالان حوزه سرمایه‌گذاری باید از بدو پروژه به آن توجه کنند تا بتوان برنامه‌ای مدون و کارآمد را تعریف کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۵۶۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۴     ساعت: ۸ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024