صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اعلام ویژه برنامه های محرم «رادیو صبا»

رادیو صبا به مناسبت آغاز ماه محرم با بیش از بیست عنوان برنامه با مخاطبان همراه و همدل می شود.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی رادیو صبا، این شبکه رادیویی به مناسبت آغاز ماه محرم با بیش از بیست عنوان برنامه با مخاطبان همراه و همدل می شود.
«نذر دل ،تا سوی سوگ، ساده و صمیمی، صبح ارادت، هر طرف صدای تو، نواهنگ، نونوا، حسینی ام، روایت آه، شهر بهشت، القصه، از کوفه تا کوفه، کاروان زیارتی، مجلس شبیه، تکیه گاه، یک ماه و چهل روز، منظومه عشق، بر بوی زلف یار، فراتر از عشق، به روایت فرات، دفتر سرخ و مهر تابان» نام برنامه هایی است که در قالب های مختلف زنده، تولیدی و آرشیوی  در ایام ماه محرم از این شکبه رادیویی پخش می شود.

برنامه های «نذر دل ،تا سوی سوگ، ساده و صمیمی، صبح ارادت، هر طرف صدای تو و نواهنگ» با آغاز ماه محرم به صورت زنده همراه مخاطبان ایام شهادت امام حسین (ع) را گرامی می دارند.
«نذر دل» در قالب مجله رادیویی از هفتم تا سیزدهم محرم ساعت 17  با رویکرد توجه به فرهنگ نذری به تهیه کنندگی امیراکبری و با اجرای مهبد قناعت پیشه و مریم خادم پورتقدیم شنوندگان می شود.
«ساده و صمیمی» عنوان ویژه برنامه ای است مختص دل گویه های مردمی با امام حسین (ع) این برنامه به صورت زنده از اول تا سیزدهم محرم هر شب ساعت 21 با اجرای هادی خادم حسینی از رادیو صبا پخش می شود.
«صبح ارادت» ویژه برنامه صبحگاهی این شبکه رادیویی است که برای عرض ارادت به امام حسین (ع) و یارانش از هفتم تا سیزدهم محرم به بازخوانی واگویه های مردمی می پردازد، این ویژه برنامه ساعت 6 صبح به تهیه کنندگی رضا عزتی پخش می شود.
برنامه تعاملی «هر طرف صدای تو» هفتم تا سیزدهم محرم با شعار از «حسین بگو» به تعامل با مخاطبان می پردازد، این برنامه ساعت 8 به تهیه کنندگی محمد حسین خسروجردی و با اجرای حمید عبیری با مخاطبان هم دل می شود.
برنامه موسیقی محور «نواهنگ» با پخش ترانه ها ونواهای محرمی از ششم تا سیزدهم محرم ساعت 18:30 به گویندگی محمد قریب پناه با مخاطبان هم دل و هم نوا می شود.
برنامه زنده «تا سوی سوگ» عنوان ویژه برنامه روز تاسوعا است که به یاد دستان بریده حضرت عباس (س) خیمه ای برپا می زند وبه پیشواز واقعه عاشورا می رود، این ویژه برنامه روز نهم محرم ساعت 10 صبح با اجرای حمید عبیری راهی آنتن می شود.

این شبکه رادیویی علاوه برپخش  برنامه های زنده به مناسب ایام محرم برنامه های متنوعی را هم تهیه و تولید کرده است که در این ایام تقدیم شنوندگان می کند.
«نونوا»اولین مسابقه رادیوییمداحی ویژه نوجوانان است، که در آن نوجوانان  برای ارزیابی توانایی خود در مداحی در محضر پیشکسوتان مداحی می کنند. «نونوا» از اول تا سیزدهم محرم هر شب ساعت 20 به تهیه کنندگی محمد کیانی تقدیم شنوندگان می شود.
رادیو صبا در برنامه «حسینی ام» با اجرای محمد نصرآبادی میزبان دلدادگانی می‌شود که به بهانه ای برای حسین سروده و گریسته اند، در این ویژه برنامه مهمانان روایتگر عشق و دلدادگی خود به امام حسین (ع) می شوند.
«حسینی ام» به تهیه کنندگی محمد حسین خسروجردی در سیزده قسمت از اول محرم هر شب ساعت 22 تقدیم شنوندگان می شود.
ویژه برنامه «روایت آه» روز عاشورا ساعت 10 صبح  با اجرای امیرحسین مدرس با بخش های مختلف مقتل خوانی تقدیم شنوندگان می شود.
ویژه برنامه «شهر بهشت» موسیقی و شعر را با هم ترکیب می کنیم تا در شب های محرم در سوگ امام حسین (ع) و یارانش  با مخاطبان همدل و هم نوا شود. این برنامه به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر پخش می شود.
رادیو صبا در برنامه «القصه» با همکاری مخاطبان منتخب چالش صباگو به مناسبت ایام محرم به  بازخوانی مردمی کتاب «فتح خون» می پردازد، این برنامه به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی اول تا سیزدهم محرم ساعت20:30 تقدیم شنوندگان می شود.
«مجلس شبیه، تکیه گاه، یک ماه و چهل روز، منظومه عشق، بر بوی زلف یار، فراتر از عشق، به روایت فرات، دفتر سرخ و مهر تابان» عنوان برنامه هایی تامینی این شبکه رادیویی است که ایام محرم تقدیم شنوندگان می شود.
این برنامه ها با موضوعات مختلف مقتل خوانی، مشاعره، روایت واقعه کربالا ، پخش فیلم های ویژه ماه محرم و روایت داستان و خاطرات محرم تقدیم شنوندگان می شود.
«مجلس شبیه» با روایت  داستان و تاریخچه تعزیه  ازاول محرم در 13 قسمت هر شب ساعت 23 تقدیم شنوندگان می شود.
«تکیه گاه» در این ایام به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی مخاطبان را با تکیه ها و حسینه ها آشنا می کند.
«یک ماه و چهل روز» مسابقه مشاعره آیینی است که اول تا سیزدهم محرم هر روز ساعت 12:30 تقدیم شنوندگان می شود.
امیرحسین مدرس در ویژه برنامه «منظومه عشق» به مقتل خوانی می پردازد و دربرنامه «دفتر سرخ» واقعه  عاشورا به زبان نثر و نظم روایت می کند.
«بر بوی زلف یار» با اجرای منصور ضابطیان به مرور خاطرات و موسیقی های محرم می پردازد، این برنامه در 13 قسمت از اول محرم تقدیم شنوندگان می شود.
« فراتر از عشق،» از زاویه فیلم های سینمایی و سریال های به واقعه کربلا وایام محرم می پردازد.
ویژه برنامه «به روایت فرات» با روایت واقعه کربلا از زبان رود فرات تقدیم شنوندگان می شود، این برنامه با روایت محسن شاهمرادی آنچه فرات دید از رجزخوانی حق چشم در چشم باطل را تقدیم مخاطبان می کند.
«ازکوفه تا کوفه، کاروان زیارتی » عنوان برنامه های تامینی این شبکه رادیویی است که در قالب نمایش با موضوع ماه محرم تقدیم شنوندگان می شود.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف 105.5 مگاهرتز بشنوید.
 
 

 
 
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۶۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۵     ساعت: ۱۴ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024