صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی در خانه ورنی اصلاندوز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی به صورت مستمر در خانه ورنی شهر اصلاندوز برگزار می‌شود.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر روز یکشنبه 25 تیرماه 1402 در بازدید از خانه ورنی و مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان اصلاندوز، گفت: به منظور توانمندسازی علاقمندان به حوزه صنایع‌دستی و افزایش تولیدات در شهرستان اصلاندوز، کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی به صورت مستمر در خانه ورنی و مرکز آموزش صنایع‌دستی این شهرستان برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: ساختمان صنایع‌دستی در شهرستان اصلاندوز ظرفیت مهمی برای آموزش و ترویج بیشتر رشته‌های مختلف به ویژه ورنی بافی است که در یک سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان برای بازسازی و تجهیز این ساختمان هزینه شده است.
او تاکید کرد: شهر اصلاندوز از سال 1399 به عنوان شهر ملی ورنی دشت مغان ثبت شده است و بیش از 800 نفر تولید کننده فعال در زمینه ورنی در این شهر فعال هستند.
محمدی ادیب با اشاره به تاثیر ثبت اصلاندوز به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی، ادامه داد: بافندگان ورنی در شهرستان اصلاندوز سالانه بیش از 20 هزار متر مربع ورنی تولید می‌کنند که ارزش این تولیدات بیش از 40 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: حوزه صنایع‌دستی پتانسیل ویژه‌ای در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارد و امر آموزش در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۶۶۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۶     ساعت: ۲۰ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024