صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

روایتی متفاوت از شجاعت و رشادت یاران امام حسین (ع)

رادیو صبا در ویژه برنامه «به روایت فرات» داستان شجاعت و رشادت یاران امام حسین (ع) را از زبان رود فرات بازگو می کند

 

به گزارش جهانی پرس، رود فرات که از شهر کربلا می‌گذرد یکی از نهرهای بسیار معروف عراق به شمار می‌آید که نامش سه بار در قرآن آمده است.

حادثه کربلا در نزدیکی این نهر اتفاق افتاده و به همین دلیل نام این رود یادآور تشنگی و شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان است. 

شاعران ایرانی و عراقی، اشعار عاشورایی را با این نهر پیوند می‌دهند تا واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) به همراه یارانش و ارتباط آن با رود فرات را بیان کنند.

رادیو صبا در ویژه  برنامه محرمی «به روایت فرات» به سراغ این رود می رود و واقعه روز عاشورا را از زبان این رود بازگو می کند.

در هر برنامه یکی از یاران امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا معرفی می شود و داستان عاشقی و پیوستن آنها به لشکر امام حسین (ع) برای مخاطبان روایت می شود و در ادامه رود فرات به روایت نبرد و رجزهایی که برای دشمن خواننده اند می پردازد.

این برنامه روز چهارشنبه چهارم مرداد به معرفی و شرح رشادت های  حضرت قاسم ابن حسن در نبرد کربلا می پردازد.

قاسم فرزند امام حسن علیه السلام، یکی از شهدای کربلا است که به هنگام شهادت ۱۳ سال سن داشت. در شب عاشورا وقتی حضرت قاسم از امام حسین علیه السلام سوال نمود که او نیز از شهدا خواهد بود یا خیر؟ امام نظر او را در مورد مرگ پرسید، و قاسم بن الحسن جمله معروف «احلی من العسل» (شیرین‌تر از عسل) را برای توصیف مرگ در نظر خود بر زبان آورد.

ویژه برنامه «به روایت فرات» از ۲۸ تیر مصادف با اول محرم ساعت ۲:۳۰ بامداد به تهیه‌کنندگی و نویسندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان می شود

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۲۸۷۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۳     ساعت: ۱۳ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024