صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مستند رادیو ایران دررسالروز شهادت عباس بابایی

۱۵ مردادماه سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی است که در سال ۱۳۶۶ به جمع یاران شهیدش پیوست، به همین مناسبت رادیو ایران مستندی از زندگی این شهید والامقام آماده پخش کرده است.

به گزارش جهانی پرس از شبکه رادیویی ایران، «شهید بابایی» از شهریور سال 1359 با آغاز حمله ارتش بعث به میهن اسلامی به دفاع جانانه از ایران اسلامی پرداخت و در سال 1360 با درجه سرهنگ دومی فرمانده پایگاه هشتم هوایی شکاری شد.

«شهید عباس بابایی» در روز 9 آذر 1362 با درجه سرهنگ تمامی به معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد. او در طول دوران تصدی معاونت عملیات نهاجا در پروازهای جنگی بی‌شماری شرکت داشت و فرماندهی قرارگاه رعد را نیز عهده‌دار بود.

بابایی در سال 1366 مفتخر به دریافت درجه سرتیپی و در همان سال برای زیارت خانه خدا به همراه همسرش انتخاب شد اما همسرش را راهی کرد و خود در روز عید قربان به دیدار معبود شتافت. در سال 1368 نشان درجه2 فتح تقدیم خانواده وی شد.

مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در یکی از سخنرانی‌های خود در توصیف این شهید بزرگوار فرمودند: «در میان رزمندگان، چه ارتش و چه سپاه، شهید بابایی یک انسان بزرگ و یک چهره ماندگار و فراموش‌نشدنی است.»

مستند «شهید بابایی» را یکشنبه 15 مرداد بعد از خبر ساعت 17:00 از رادیو ایران بشنوید

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۱۳۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۵     ساعت: ۱۶ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024