صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مشت آهنین برزگر به سینه انحصار مافیای گردشگری

مدیرکل گردشگری مازندران، دیپلماسی گردشگری در مازندران را احیا نموده است و در همین راستا ضمن رایزنی های فشرده و حساب شده با کشورهای حوزه دریای خزر، ضمن جذب سرمایه گذاران و کنشگران عرصه گردشگری، فضایی پرنشاط،چابک و پویا در سطح استان مازندران، ایجاد نموده است.

به گزارش جهانی پرس از باران شمال، به باور کارشناسان، استان مازندران در دو سرفصل گردشگری و کشاورزی، نقش اساسی در سند تحول کشور را برعهده دارد.
ظرفیت های متنوع و منحصربه فرد به ویژه بر اساس اقلیم و پیشینه تاریخی مازندران،مسیر پیاده سازی سند تحول استان با موضوعاتی چون گردشگری سلامت وتندرستی، گردشگری آب پایه،گردشگری مزرعه، بوم گردی و به ویژه برگزاری رویدادهای مهم بین المللی در تعامل با کشورهای مختلف دنیا از جمله روسیه، cis و حوزه خلیج فارس را هموار ساخته است.
مدیر کل گردشگری مازندران که یک چهره شناخته شده علمی،پژوهشی و عملیاتی در حوزه گردشگری در سطح استان و بلکه کشور است، در یک سال گذشته، با بهره گیری از دانش روز، پس از نیازسنجی و امکان سنجی دقیق از ظرفیت ها و مزیت های بومی استان، سند جامع گردشگری با رویکرد تحول همراستا با اهداف عالیه دولت سیزدهم و همراه با برنامه های بالادستی از وزارت خانه و همسو با برنامه های تحولی استاندار مازندران را به مرحله اجرا درآورده است.
کارشناسان، سرمایه گذاران، استادان و صاحب نظران گردشکری، بر این باور هستند که برزگر، به عنوان یک جوان انقلابی،میدانی و مسلط به دانش روز، ضمن انسداد منافذ مافیای گردشگری، راه را برای ورود نیروهای جدید،خوش فکر و پر انرژی را هموار ساخته است و امید را در دل همه علاقه مندان و دلسوزان در حوزه گردشکری، زنده کرده است.
مدیرکل گردشگری مازندران، دیپلماسی گردشگری در مازندران را احیا نموده است و در همین راستا ضمن رایزنی های فشرده و حساب شده با کشورهای حوزه دریای خزر، ضمن جذب سرمایه گذاران و کنشگران عرصه گردشگری، فضایی پرنشاط،چابک و پویا در سطح استان مازندران، ایجاد نموده است.
برای نمونه:
یکم-برای نخستین بار، شبکه کنشگران،فعالان و سرمایه گذاران در حوزه گردشگری را راه اندازی نموده است.اتصال هوشمند رئوس متعامل در حوزه گردشگری به ویژه در مازندران، کاری سخت بوده است که در یک سال گذشته، با محاسباتی دقیق و هوشمند، انجام شده است.
دوم-سفرهای استانی هدفمند و مساله گرا، از دست آوردهای یک سال گذشته دکتربرزگر بوده است که رصد وتحلیل میدانی، عملیاتی شدن این برنامه را اثبات می کند.
سوم-استان مازندران از معدود استان هایی بوده که در حوزه گردشگری در برنامه هفتم توسعه، نظر دقیق و پیشنهاد راهبردی ارائه نموده که در حوزه تقنینی در دستور کار قرار گرفته است
چهارم- چابک سازی گردشگری در سه محور نیروی انسانی، فرآیند ها و ساختار سازمانی، به طور کامل در حال اجرا است که خروجی این پروژه، پیاده سازی سند تحول استان است.
پنجم-انسجام فعالان حوزه گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سامان دهی راهنمایان تورهای گردشگری در قالب یک برنامه چندلایه، طراحی و عملیاتی شده است
ششم-انسداد منافذ احتمالی فساد و مافیای چندلایه، از دست آوردهای بزرگ مدیر کل گردشکری مازندران است.
با بررسی دقیق علمی و میدانی از تحولات یک سال گذشته، به نتایج قابل توجهی می رسیم از جمله اینکه هربار مدیر کل گردشگری مازندران پای بر گلوی فساد و مافیای احتمالی گذاشته است، سر و صدای عده ای مجهول الهویه بلند شده است که نشانه مهمی از چندلایه بودن مافیای گردشگری است و بدون تردید، عزم جدی برزگر در خشکاندن ریشه انحصار و فساد در حوزه گردشگری، جز با حمایت مسولان بالادستی و مرتبط در حوزه های نظارتی، نتایج مورد نظر را به دست نمی دهد.
از مهم ترین نشانه های مسیر درست پیموده شده توسط مدیرکل گردشگری مازندران این است که شایعه سازی و التهاب آفرینی، با هدف حذف به اصطلاح مانعی چون برزگر جهت تامین منافع مافیا، در حال پیگیری است که قطعا با هوشمندی مدیران بالادستی، خنثی خواهد شد.
گردشگری مازندران در مسیر تحول با قدرت به راه خود ادامه می دهد و صرف انرژی ها در واگرایی، خسارت عظیمی به صنعت گردشگری و سبد معیشت مردم استان وارد می کند.
پیشنهاد کارشناسان بر این است که حمایت از یک چهره دانشگاهی کاربلد، بهترین و قوی ترین گزینه روی میز جهت اجرای سند تحول و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های استان می باشد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۶۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۸     ساعت: ۱۳ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 5
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024