صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نمایشی متفاوت از تلاش مهندسین ایرانی که روی آب زندگی می‌کنند

مجموعه مستند ۳ قسمتی «زندگی روی آب» به تهیه کنندگی سعید صفار و کارگردانی علی تک روستا تولید جدید شبکه مستند از یکشنبه ۲۹ ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شبکه مستند،تک‌روستا درباره سوژه این مستند گفت: این مجموعه پرتره ۳ نفر از مهندسین و کارکنان سکوهای گازی پارس جنوبی است؛ ما همراه این شخصیت‌ها شده و در گفت‌وگو با آنها به توان مهندسین ایرانی در شرایط تحریم، مشکلات دوری از خانواده بر روی سکوها و ایجاد چالش‌ها و همچنین شرایط بحرانی و سخت کاری می‌پردازیم.
او درباره ایده ساخت این مستند گفت: انگیزه‌ام از تولید این مستند به تصویر کشیدن تلاش کارکنان سکوهای گازی پارس جنوبی است. آنها با تمام مشکلات از قبیل دوری از خانواده در تلاشند تا مردم با مشکل قطعی گاز مواجه نباشند. شرایط کار با وجود گازهای سمی بر روی سکوهای گازی نیز مخاطرات زیادی را برای آنها به وجود می‌آورد اما آنها به دلیل عشقی که به ایران دارند مصمم به کار خود ادامه می‌دهند.
وی افزود: با توجه به اینکه این سکوها در مرزهای آبی ایران و قطر در خلیج فارس قرار دارند می‌تواند یک لوکیشن جذاب برای مخاطب باشد، این مستند کاملا تولیدی بوده و از هیچ آرشیوی در آن استفاده نشده است.
کارگردان زندگی روی آب درباره روند تولید این مجموعه گفت: تولید این مستند از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز و به مدت ۳ ماه طول کشید.  این مستند با همکاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس در شبکه مستند سیما تولید شده است.
عوامل تولید این مستند عبارتند از:
کارگردان: علی تک روستا، تهیه‌کننده: سعید صفار، تدوین: روح الله قاسمی، تصویربردار: علی تک روستا، مدیر تولید: یدالله تک روستا و مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری هفت دستان هنر
مجموعه مستند «زندگی روی آب» از  یکشنبه ۲۹ مرداد ماه به مدت ۳ شب ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما روانه آنتن می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۰ است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۶۳۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۸     ساعت: ۱۳ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024