صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ارسال پرونده عنبران برای ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل همزمان با هفته دولت از ارسال پرونده شهر عنبران برای ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 5 شهریور ماه 1402 همزمان با هفته دولت در برنامه تلویزیونی «تزه گون» شبکه استانی سبلان از ارسال پرونده شهر عنبران برای ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی به شورای جهانی خبر داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل همچنین گفت: 13 پروژه در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی و گردشگری همزمان با هفته دولت و در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.
او تاکید کرد: هفت پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که حجم کلی سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها 1362 میلیارد ریال با اشتغالزایی 91 نفر است.
محمدی ادیب ادامه داد: در حوزه میراث‌فرهنگی نیز 5 پروژه با اعتباری بالغ بر 101 میلیارد ریال اجرایی شده و به بهره‌برداری می‌رسند که از آن جمله می‌توان به ساماندهی ضلع جنوبی محوطه بقعه شیخ کلخوران، ساماندهی محوطه باستانی پایگاه شهر یئری و مرمت مدرسه تاریخی جعفر اسلامی اشاره کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل با اشاره به سایر پروژه‌های این اداره کل، گفت: 91 پروژه با اعتبار بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان در سطح استان در حال انجام است که با افتتاح آنها شاهد ایجاد ظرفیت‌های مهمی در حوزه گردشگری خواهیم بود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۸۵۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۵     ساعت: ۱۳ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024