صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پیام وزیر فرهنگ به همایش گرامیداشت شهدای چالدران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت گرامیداشت شهدای چالدران گفت: حماسۀ جاویدان چالدران، یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ پر افتخار میهن عزیزمان است که الگویی جاودانه از فداکاری و ایثارگری مردم ایران در راه دفاع از آیین مقدس اسلام و سرزمین مادری به‌شمار می‌رود.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"حماسۀ جاویدان چالدران، یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ پر افتخار میهن عزیزمان است که الگویی جاودانه از فداکاری و ایثارگری مردم ایران در راه دفاع از آیین مقدس اسلام و سرزمین مادری به‌شمار می‌رود.

در آن روزهای سرنوشت‌ساز، مردان و زنان غیور این سرزمین به مصاف متجاوزان شتافتند و با فداکاری و ازخودگذشتگی بی‌مثال، مانع از تصرف خاک مقدس ایران به دست بیگانگان شدند. آنان در راه حفظ آیین مقدس اسلام و مذهب ناب محمدی، جان خود را نثار کردند و میراث گران‌بهای مکتب اهل‌بیت را در این سرزمین زنده نگه داشتند.

شهدای بزرگوار چالدران از همۀ اقوام و مذاهب ایرانی بودند که در کنار هم و شانه به شانه، با شجاعت تمام جنگیدند و وحدت ملی را در برابر دشمن حفظ کردند. این شهدا الگویی جاودانه از فداکاری و از خودگذشتگی در راه دین، میهن و آرمان‌های والای انسانی بودند که امروزه نیز روحیۀ فداکاری و ایثار آن بزرگواران الهام‌بخش جوانان میهن‌دوست ایران اسلامی است، که آماده‌اند جان خود را فدای عزت و سربلندی میهن کنند. جوانانی که حماسۀ هشت سال دفاع مقدس آفریدند و امروز نیز در دفاع از میهن، جانفشانی می کنند.

اینجانب ضمن سپاس و قدردانی از تمامی بزرگان و دست‌اندرکاران این رویداد، امیدوارم این اتفاق فرصتی باشد تا علاوه بر بزرگداشت یاد و نام شهیدان چالدران، ابعاد گوناگون این حماسه را مورد مطالعه قرار دهیم و الگوهایی از شجاعت و ایثار را برای نسل جوان به ارمغان بیاوریم.
یاد و نام همۀ شهدای انقلاب اسلامی ایران و همچنین شهدای چالدران، جاوید و گرامی باد."
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۸۶۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۵     ساعت: ۱۷ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024